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Approaching and distancing factors of flectric vehicle consumers

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Abstract(s)

The present study aims to identify the factors approaching and distancing users from the purchase of electric vehicles. The main objective is, therefore, to determine which characteristics - of the vehicle, the service and / or the external context - lead consumers to make the decision to buy or not buy this type of automobile. A qualitative analysis of 5 interviewed professional from the EV sector was conducted, followed by the analysis of 250 questionnaire target market’s responses. The results predict that the Environmental Performance (EP), the Governmental Tax incentives and TCO (TAX_TCO) as well as the Maintenance cost reduction (MCR) EV’s attributes are the greatest consumption Approaching factors. On the other hand, the Charging facilities availability (CFA), the Time cost of charging and the Driving experience (DE) are suggested as the attributes most distancing consumers from a purchase. Furthermore, other conclusions were drawn particularly concerning the significance of test-driving experiences and EVs. Moreover, findings also suggest that non-EV owners perceive greater autonomy for PHEVS than users who currently own an EV. Finally, key takeaways were drawn, aiming towards a greater EV’s sales success rate, EV customer’s satisfaction and an overall increase in demand and market share.
O presente estudo tem como objetivo identificar os fatores que aproximam e distanciam os consumidores da compra de veículos elétricos. O objetivo principal é, portanto, determinar quais as características - do veículo, do serviço e / ou do contexto externo - que levam o consumidor a tomar a decisão de comprar ou não este tipo de automóvel. Uma análise qualitativa a 5 profissionais do setor entrevistados foi primeiramente conduzida, seguida de uma análise quantitativa de 250 respostas a um questionário desenhado e proposto ao público em geral. Os resultados preveem que o Desempenho Ambiental, os incentivos fiscais governamentais e o custo total da posse, bem como a redução de custo de manutenção, são os atributos dos veículos elétricos que mais aproximam os consumidores da decisão final de compra. Por outro lado, a Disponibilidade de Instalações de Carregamento, o Custo do Tempo de Carregamento e a Experiência de Condução são apontados como os atributos que mais distanciam o consumidor de uma compra. Para além destas, outras conclusões foram tiradas, particularmente em relação à importância das experiências de test-drive. Mais ainda, os resultados obtidos também sugerem que os indivíduos que não são proprietários de veículos elétricos pontuam estes com maior autonomia do que os usuários que realmente possuem um. Foram assim traçadas conclusões ao nível empresarial, visando uma maior taxa de sucesso de vendas de Veículos elétricos, de satisfação de clientes de VE e um aumento geral na procura dos mesmos.

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Electric vehicles Consumer behaviour Product attributes Veículos elétricos Comportamento do consumidor Atributos do produto

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