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Rethinking the airport experience with indoor location-based services

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152115175_Emerson Kachiungo_DPDFA v2.pdf1.62 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The Customer Experience (CX) has emerged as a key instrument for customer relationship management for companies across all sectors of the economy. The airport Customer Experience, in particular, is often shadowed by stress and anxiety. These emotions are primarily connected with the complexity of the terminals and some processes like security screening and customs. Indoor location-based service is an emerging technology that uses the abilities of mobile devices, location technologies, and mobile networks to provide personalized and instant information or service based on the user location. The purpose of this study is to understand how Indoor location-based services can contribute positively to their airport experience. To do so, the main characteristics of the airport experience and the capabilities of the technology are explored. Secondary data was collected from various literature, articles, and reports. Additionally, a survey was conducted to gain insights on the passenger's reaction to technology. The results are incredibly positive and show that passenger value the applications that ILBS can bring to the airport experience.
O conceito de Customer Experience (CX) surgiu como um importante instrumento na gestão da relação com clientes em várias empresas em todos os sectores da economia. A CX no aeroporto destaca-se pois é tradicionalmente marcada pelo stress e ansiedade. Estas emoções estão essencialmente ligadas à complexidade dos terminais e a alguns processos como a passagem pela segurança e os serviços alfandegários. Indoor location-based service (ILBS) é uma tecnologia nova que utiliza os recursos de dispositivos móveis e tecnologias de posicionamento para fornecer informações e serviços personalizados baseados na localização do usuário. O objetivo deste estudo é tentar perceber se ILBS pode contribuir positivamente para a CX no aeroporto. Para isso, foram exploradas as principais características da CX e e as capacidades da tecnologia em questão. Além disso, foi realizado um questionário para obter informações sobre a reação dos passageiros à tecnologia em questão. Os resultados são extremamente positivos e mostram que os passageiros valorizam as aplicações que o ILBS pode trazer para a sua experiência no aeroporto.

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Keywords

Customer experience Customer satisfaction Airport customer experience Passenger experience Indoor location-based services Innovation

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