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How psychological distance affects consumer behavior towards sustainable product features and attributes

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBraga, João Pedro Niza Jacinto
dc.contributor.authorAntoniazzi, Stefano
dc.date.accessioned2023-01-10T12:13:26Z
dc.date.available2023-01-10T12:13:26Z
dc.date.issued2020-10-15
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractConsumers are constantly confronted with decision making processes on a daily basis and the number of different offers and the vast amount of opportunities can be challenging. But also, for marketeers creating the right amount of attention and desire to promote and place their products at the right time and right way is challenging. An important factor and variable plays the construal level theory, that states that people can be either in a more concrete (low) or in a more abstract (high) state of mind. This theory of psychological distance is an important key factor for understanding consumer behavior and to understand what effects this can cause and what are the different dimensions that influence psychological distance. With sustainable consumption on the rise and the offer for more sustainable product alternatives constantly rising, this dissertation aims to explore the connections and the effects psychological distance manipulation has on how consumers evaluate and rate products with sustainable product features and attributes. Previous research has stated that sustainable attributes gain importance when consumers are in a more abstract state of mind with the construal level theory examining, that people that are in a more concrete state of mind are more detailed orientated in their decision- making process. And the combination of those two theories are the baseline of this dissertation. It hypothesizes that psychological distance is a mechanism that affects consumer behavior towards sustainable product attributes. Two studies were conducted for testing these hypotheses.pt_PT
dc.description.abstractOs consumidores são constantemente confrontados com processos de tomada de decisão numa base diária e o número de diferentes ofertas e a vasta quantidade de oportunidades pode ser um desafio. Um factor importante e variável desempenha a teoria do nível constual, que afirma que as pessoas podem estar ou num estado de espírito mais concreto (baixo) ou num estado de espírito mais abstracto (alto). Esta teoria da distância psicológica é um factor chave importante para compreender o comportamento do consumidor e para compreender os efeitos que isto pode causar, quais são as diferentes dimensões que influenciam a distância psicológica. Com o consumo sustentável em ascensão e a oferta de alternativas de produtos mais sustentáveis a aumentar constantemente, esta dissertação visa explorar as ligações e os efeitos que a manipulação psicológica da distância tem sobre a forma como os consumidores avaliam e classificam produtos com características e atributos de produtos sustentáveis. Pesquisas anteriores afirmaram que os atributos sustentáveis ganham importância quando os consumidores estão num estado de espírito mais abstracto com a teoria do nível constual examinando que as pessoas que estão num estado de espírito mais concreto se orientam mais detalhadamente no seu processo de tomada de decisões. E a combinação destas duas teorias é a base desta dissertação. A tese pressupõe que a distância psicológica é um mecanismo que afecta o comportamento do consumidor em relação aos atributos do produto sustentável.pt_PT
dc.identifier.tid202531449pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39781
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPsychological distancept_PT
dc.subjectConstrual level theorypt_PT
dc.subjectSustainablept_PT
dc.subjectConsumer behaviorpt_PT
dc.subjectProduct evaluationpt_PT
dc.subjectDecision-makingpt_PT
dc.subjectDistância psicológicapt_PT
dc.subjectTeoria do nível constritivopt_PT
dc.subjectSustentávelpt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectAvaliação do produtopt_PT
dc.subjectTomada de decisõespt_PT
dc.titleHow psychological distance affects consumer behavior towards sustainable product features and attributespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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