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How psychological distance affects consumer behavior towards sustainable product features and attributes

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Abstract(s)

Consumers are constantly confronted with decision making processes on a daily basis and the number of different offers and the vast amount of opportunities can be challenging. But also, for marketeers creating the right amount of attention and desire to promote and place their products at the right time and right way is challenging. An important factor and variable plays the construal level theory, that states that people can be either in a more concrete (low) or in a more abstract (high) state of mind. This theory of psychological distance is an important key factor for understanding consumer behavior and to understand what effects this can cause and what are the different dimensions that influence psychological distance. With sustainable consumption on the rise and the offer for more sustainable product alternatives constantly rising, this dissertation aims to explore the connections and the effects psychological distance manipulation has on how consumers evaluate and rate products with sustainable product features and attributes. Previous research has stated that sustainable attributes gain importance when consumers are in a more abstract state of mind with the construal level theory examining, that people that are in a more concrete state of mind are more detailed orientated in their decision- making process. And the combination of those two theories are the baseline of this dissertation. It hypothesizes that psychological distance is a mechanism that affects consumer behavior towards sustainable product attributes. Two studies were conducted for testing these hypotheses.
Os consumidores são constantemente confrontados com processos de tomada de decisão numa base diária e o número de diferentes ofertas e a vasta quantidade de oportunidades pode ser um desafio. Um factor importante e variável desempenha a teoria do nível constual, que afirma que as pessoas podem estar ou num estado de espírito mais concreto (baixo) ou num estado de espírito mais abstracto (alto). Esta teoria da distância psicológica é um factor chave importante para compreender o comportamento do consumidor e para compreender os efeitos que isto pode causar, quais são as diferentes dimensões que influenciam a distância psicológica. Com o consumo sustentável em ascensão e a oferta de alternativas de produtos mais sustentáveis a aumentar constantemente, esta dissertação visa explorar as ligações e os efeitos que a manipulação psicológica da distância tem sobre a forma como os consumidores avaliam e classificam produtos com características e atributos de produtos sustentáveis. Pesquisas anteriores afirmaram que os atributos sustentáveis ganham importância quando os consumidores estão num estado de espírito mais abstracto com a teoria do nível constual examinando que as pessoas que estão num estado de espírito mais concreto se orientam mais detalhadamente no seu processo de tomada de decisões. E a combinação destas duas teorias é a base desta dissertação. A tese pressupõe que a distância psicológica é um mecanismo que afecta o comportamento do consumidor em relação aos atributos do produto sustentável.

Description

Keywords

Psychological distance Construal level theory Sustainable Consumer behavior Product evaluation Decision-making Distância psicológica Teoria do nível constritivo Sustentável Comportamento do consumidor Avaliação do produto Tomada de decisões

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