Repository logo
 
Publication

Shared value and entertainment : the Walt Disney Company case study

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMoreira, Sérgio Paulo de Jesus
dc.contributor.authorCarvalho, Pedro Nuno Almeida Ferreira
dc.date.accessioned2021-10-07T13:42:44Z
dc.date.available2021-10-07T13:42:44Z
dc.date.issued2021-04-29
dc.date.submitted2021-01
dc.description.abstractThe social scope of business has been discussed more than ever in the recent decades through the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). Some authors go even further and argue that addressing societal needs has the potential to be a wave of innovation and competitiveness, allowing companies to generate social value while create economic value, creating Shared Value (Porter & Kramer 2011). This dissertation provides a case study on The Walt Disney Company’s commitment for diversity and inclusion as a potential source of Shared Value. Specifically, it focuses on investigate and discuss whether the company’s CSR commitment to create animated stories and characters that promote diversity and inclusion has been accomplished, and to what extent it has been created social value, simultaneously increasing Disney’s competitiveness. Through this case study, students have an opportunity to explore and discuss the concept of Shared Value. The main outcome of the study confirms that The Walt Disney Company has been considerably produced animated feature films which promote diversity and inclusion, in the last decade, particularly addressing social topics as gender and racial equality, and multiculturalism, and suggests that this practice has been a source of differentiation to the company productions, simultaneously, creating social value through the influence that its content represent for young generations.pt_PT
dc.description.abstractO âmbito social das empresas tem sido bastante discutido nas últimas décadas através do conceito de Responsabilidade Social Corporativa (RSC). Alguns autores vão ainda mais longe e argumentam que atender às necessidades e problemas da sociedade tem o potencial de representar uma onda de inovação e competitividade, permitindo que as empresas possam geral valor social enquanto criam valor económico, criando Valor Partilhado (Porter & Kramer 2011). Esta dissertação apresenta um estudo de caso relacionado com o compromisso da The Walt Disney Company para com a promoção de diversidade e inclusão, como uma potencial fonte de valor partilhado. Mais concretamente, o estudo procura investigar e discutir se o compromisso de RSC da empresa, que visa criar histórias e personagens de animação que promovam diversidade e a inclusão, tem-se verificado e em que medida foi gerado valor social, aumentando simultaneamente a competitividade da Disney. Por meio deste estudo de caso, os alunos têm então a oportunidade de explorar e discutir o conceito de Valor Partilhado. O principal resultado do estudo confirma que a The Walt Disney Company tem produzido, na última década, filmes de animação que promovem valores relacionados com a diversidade e inclusão, abordando principalmente temas sociais como igualdade de género e de etnia, e o multiculturalismo, sugerindo ainda que essa prática tem sido uma fonte de diferenciação dos filmes de animação da empresa de entretenimento, simultaneamente, criando valor social através da influência que o seu conteúdo representa para as crianças e gerações jovens.pt_PT
dc.identifier.tid202728315pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35420
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectShared valuept_PT
dc.subjectCorporate Social Responsibilitypt_PT
dc.subjectCorporate philanthropypt_PT
dc.subjectDiversity and Inclusionpt_PT
dc.subjectValor partilhadopt_PT
dc.subjectResponsabilidade Social Corporativapt_PT
dc.subjectFilantropia corporativapt_PT
dc.subjectDiversidade e inclusãopt_PT
dc.subjectThe Walt Disney Companypt_PT
dc.titleShared value and entertainment : the Walt Disney Company case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202728315.pdf
Size:
1.33 MB
Format:
Adobe Portable Document Format