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The effects of Covid-19 in audience’s purchase behaviors and valuations of legal streaming video platforms’ brands : examining the moderating role of the type of content in audience’s engagement with legal streaming video, pre and since-Covid-19

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorEstarreja, Maria
dc.contributor.authorSilva, Maria Inês Lança Rau
dc.date.accessioned2023-05-16T09:39:30Z
dc.date.available2023-05-16T09:39:30Z
dc.date.issued2022-10-18
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractThe present health crisis resulted in behavioral and psychological consumption shifts. Among the industries that seized it as an opportunity for expanding is the Over-the-Top (OTT) industry. Particularly, legal streaming video platforms’ brands could enhance their relationships with audience, especially during lockdowns. A variety of content types are provided by these platforms, namely series and films. The latter are however consumed in movie theaters as well. The subscriber-platform relationship is thus not linear, and different viewing practices can be noticed. Based on previous academic research, an empirical study was conducted, with the intention of examining Covid-19’s impact on audience’s purchase behaviors and valuations of streaming platforms’ brands. Also, the potential moderating role of the content type in audience’s engagement with streaming is to be understood. Findings show that audience’s purchase behaviors and brand valuations were indeed improved in general, namely engagement, purchase intention, willingness-to-pay, brand affect, trust, loyalty, and perceived quality. Besides, the presence of a moderating role of the content type was observed, series consumers being more engaged with streaming. Finally, positive correlations between brand affect and trust, and brand loyalty, as well as between brand affect and purchase intention were observed, not being the case between brand affect and willingness-to-pay. This thesis contributes to OTT and movie-theater industries, by providing conclusions about audience’s mindset in a pandemic context, their quest for video entertainment, and opportunities for both industries’ value propositions.pt_PT
dc.description.abstractA presente crise de saúde provocou no consumidor transformações comportamentais e psicológicas. Entre as indústrias que disso usufruíram como oportunidade para se desenvolverem encontra-se a Over-the-Top. Em particular, as marcas de plataformas de streaming de vídeo intensificaram as suas relações com a audiência, especialmente durante os confinamentos. Nestas plataformas encontram-se vários tipos de conteúdo, nomeadamente séries e filmes. Contudo, estes últimos são também consumidos no cinema. A relação subscritor-plataforma não é, portanto, linear e observam-se diferentes práticas de visualização. Baseado em pesquisa académica prévia, um estudo empírico foi realizado, destinado a examinar o impacto da Covid-19 nos comportamentos de compra da audiência e valorizações das marcas de plataformas de streaming. Pretende-se também compreender o papel moderador potencial do tipo de conteúdo no envolvimento da audiência com o streaming. Os resultados demonstram que os comportamentos e valorizações da marca efetivamente melhoraram, nomeadamente o envolvimento, intenção de compra, disposição para pagar, efeito da marca, confiança, lealdade e qualidade percebida. Existe também um papel moderador no tipo de conteúdo, estando os consumidores de séries mais envolvidos com o streaming. Finalmente, existem correlações positivas entre efeito da marca e confiança, e lealdade à marca, assim como entre efeito da marca e intenção de compra, não sendo esse o caso entre efeito da marca e disposição para pagar. Esta tese contribui para as indústrias OTT e do cinema, fornecendo conclusões sobre a mentalidade da audiência em contexto pandémico, a sua busca por entretenimento de vídeo e oportunidades para propostas de valor destas indústrias.pt_PT
dc.identifier.tid203133943pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41133
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectStreaming platformspt_PT
dc.subjectNetflix & Co.pt_PT
dc.subjectPre-Covidpt_PT
dc.subjectSince-Covidpt_PT
dc.subjectAudiencept_PT
dc.subjectSeriespt_PT
dc.subjectFilmspt_PT
dc.subjectMovie-goingpt_PT
dc.subjectOTT industrypt_PT
dc.subjectConsumer engagementpt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectWillingness-to-paypt_PT
dc.subjectBrand affectpt_PT
dc.subjectBrand trustpt_PT
dc.subjectBrand loyaltypt_PT
dc.subjectPerceived qualitypt_PT
dc.subjectPlataformas de streamingpt_PT
dc.subjectNetflix e Cia.pt_PT
dc.subjectPré-Covidpt_PT
dc.subjectDesde-a-Covidpt_PT
dc.subjectAudiênciapt_PT
dc.subjectSériespt_PT
dc.subjectFilmespt_PT
dc.subjectCinemapt_PT
dc.subjectIndústria OTTpt_PT
dc.subjectEnvolvimento do consumidorpt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.subjectDisposição para pagarpt_PT
dc.subjectEfeito da marcapt_PT
dc.subjectConfiança na marcapt_PT
dc.subjectLealdade à marcapt_PT
dc.subjectQualidade percebidapt_PT
dc.titleThe effects of Covid-19 in audience’s purchase behaviors and valuations of legal streaming video platforms’ brands : examining the moderating role of the type of content in audience’s engagement with legal streaming video, pre and since-Covid-19pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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