Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Communication in M&A: the impacts of integration and autonomy

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
202894347.pdf614.72 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Previous academic research has focused on communication as the critical determinant of success in post-acquisition integration, arguing that a strong communication strategy is fundamental. However, we identified a gap in the literature, as it has never been studied what could vary in the content communicated among different acquisitions, depending on the levels of integration and autonomy. Through fifteen interviews with top and middle managers of a company that acquired four companies with heterogeneous levels of integration and autonomy, we find evidence that what to communicate with employees and the amount of communication must vary with the level of integration and autonomy of the target. Therefore, linking the integration strategy to the chosen approach, we reveal that communicating a detailed action plan to the employees of the combined entity is essential with high integration and low autonomy to realise potential synergies. The forementioned findings contribute to the M&A and communication literature, linking both theories together. When interpreting the results, one must be cautious as the sample is constituted by acquisitions made by one company, which may hinder the generalization of our findings.
A investigação académica anterior centrou-se na comunicação como o determinante crítico de sucesso na integração pós-aquisição, argumentando que uma forte estratégia de comunicação é fundamental. Contudo, identificámos uma lacuna na literatura, pois nunca foi estudado o que poderia variar no conteúdo comunicado entre as diferentes aquisições, dependendo dos níveis de integração e autonomia. Através de quinze entrevistas com elementos dos quadros executivo e intermédio de uma empresa que adquiriu quatro empresas com níveis heterogéneos de integração e autonomia, encontramos provas de que o que comunicar com os empregados e a quantidade de comunicação deve variar em função do nível de integração e autonomia do alvo. Portanto, ligando a estratégia de integração à abordagem escolhida, revelamos que a comunicação de um plano de ação detalhado aos empregados da entidade combinada é essencial com uma elevada integração e uma baixa autonomia para a realização de potenciais sinergias. As conclusões mencionadas contribuem para a literatura sobre fusões e aquisições e comunicação, ligando teorias sobre ambos os temas. Ao interpretar os resultados, há que ser cauteloso, uma vez que a amostra é constituída por aquisições feitas por apenas uma empresa, o que pode dificultar a generalização das nossas conclusões.

Description

Keywords

Mergers Acquisitions Communication Integration and autonomy Fusões Aquisições Comunicação Integração e autonomia

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue