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How to attract and retain the Millennial generation : El Corte Inglés Portugal case study

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCeleste, Pedro Manuel Amador Rodrigues
dc.contributor.authorSantos, António Luís Romano dos
dc.date.accessioned2017-04-06T15:37:15Z
dc.date.available2017-04-06T15:37:15Z
dc.date.issued2017-02-13
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractThrough the analysis of the Millennial challenge of El Corte Inglés, this thesis delivers an overall perspective of the Portuguese retail market under marketing topics such as targeting, positioning, marketing mix, consumer behaviour, brand equity and retailing. El Corte Inglés is one of the biggest department stores’ group in the world and operates in Portugal since 2001. Running a strategy of renewal and continuous improvement of their commercial offer, where quality, service and assurance are determinant for the success of the company, one of their goals is attracting and retaining the Millennials, which are considered the customers of tomorrow. Therefore, this thesis aims to study, through primary and secondary research, how can the department store attract and retain the Millennial generation and how is it perceived by the referenced cohort, by understanding their habits and their demands. Main results indicate that Millennials associate El Corte Inglés with luxury and premium, nevertheless, recognize they offer higher levels of quality and variety. Online channels have changed the way this segment shops and values the purchasing experience. Further, communication strategies augmented their importance on captivating the attention of the teenagers and young adults. Events, partnerships and betting on the digital platforms such as social networks are actions positively received by the Millennial generation.pt_PT
dc.description.abstractAtravés da análise do desafio enfrentado pelo El Corte Inglés em atrair e reter a geração Millennial, a presente tese oferece uma perspetiva geral do retalho Português sobre conteúdos de marketing como targeting, posicionamento, marketing mix, comportamento do consumidor, identidade da marca e retalho. O grupo El Corte Inglés é um dos maiores department stores do Mundo e estabeleceu-se em Portugal desde 2001. Tendo uma estratégia de renovação e constante melhoria da sua oferta comercial, onde qualidade, serviço e garantia são determinantes para o sucesso da empresa, um dos seus objetivos é atrair e reter os Millennials, considerados os clientes de amanhã. Desta forma, esta tese propõe estudar, através de pesquisa primária e secundária, como é que o El Corte Inglés pode atrair e reter este segmento de mercado e, como é a marca percecionada pelo mesmo, através da compreensão dos seus hábitos e expectativas. Os principais resultados indicaram que os Millennials associam a marca com luxo e com o conceito de premium, todavia, reconhecem que o El Corte Inglés oferece níveis superiores de qualidade e variedade. Os canais online alteraram a maneira como este segmento compra e valoriza a respetiva experiência e, as estratégias de comunicação tornaram-se mais importantes para cativar a atenção dos adolescentes e novos adultos. Eventos, parcerias e a aposta nas plataformas digitais como as redes socias, são algumas das ações que receberam uma apreciação positiva pela geração Milénio.pt_PT
dc.identifier.tid201666936pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22040
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectConsumer behaviourpt_PT
dc.subjectEl Corte Ingléspt_PT
dc.subjectMillennialspt_PT
dc.subjectMultichannel strategiespt_PT
dc.subjectRetailingpt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectEstratégias multicanalpt_PT
dc.subjectMiléniospt_PT
dc.subjectRetalhopt_PT
dc.titleHow to attract and retain the Millennial generation : El Corte Inglés Portugal case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

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