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The optimal consumer : targeting the right consumers to meet

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Gonçalves
dc.contributor.authorSequeira, Ricardo Leal Ribeiro Neves
dc.date.accessioned2016-05-05T08:48:11Z
dc.date.available2016-05-05T08:48:11Z
dc.date.issued2016-02-25
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThe present dissertation provides an overview of relevant marketing topics as targeting, competitive advantage and its influence in the firm’s ability to outperform its competitors through analyzing the case study of PharmAssistant, a Portuguese startup that is developing patient engagement solutions to undermine the non-adherence to complex medication regimes. The company developed a smart pill dispenser and a mobile app, thus operating in the digital health market, and now the CEO is having doubts deciding the most efficient path to commercialize its products: should we continue targeting patient with at least one chronic disease or should we target business that can benefit in selling the products. The dissertation uses marketing research to collect information about the company, market, consumers and competitors. Hence, the implications of the findings for the selection of the most desirable target are discuss.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação oferece uma visão geral de tópicos relevantes de marketing como targeting, vantagem competitiva e a sua influência na capacidade de uma empresa superar os seus competidores através da análise do caso de estudo da PharmAssistant, uma startup portuguesa que está a desenvolver soluções que envolvam o paciente, para debilitar a não adesão a regimes complexos de medicação. A empresa desenvolveu uma caixa de comprimidos inteligente e uma aplicação de telemóvel, deste modo opera no mercado de saúde digital. Actualmente o CEO apresenta dúvidas para decidir qual o caminho mais eficiente para comercializar os seus produtos: devemos continuar a ter como alvo pacientes com no mínimo uma doença crónica ou devemos ter como alvo empresas que beneficiem com a venda dos produtos. A dissertação usa pesquisas de mercado para recolher informação sobre a empresa, o mercados, os consumidores e os competidores. Consequentemente, as implicações dos resultados para a escolha do alvo mais desejável são discutidas.pt_PT
dc.identifier.tid201092956
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20057
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectTargetingpt_PT
dc.subjectCompetitive advantagept_PT
dc.subjectPharmAssistantpt_PT
dc.subjectPatient engagementpt_PT
dc.subjectTargetingpt_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectPharmAssistantpt_PT
dc.subjectDigital heath marketpt_PT
dc.titleThe optimal consumer : targeting the right consumers to meetpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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