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Home Scape Home : a SME playing in the global board game market

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The Dissertation explores the internationalization of small and medium enterprises (SMEs) through a Case Study on Home Scape Home (HSH), a French board game company that transforms traditional gaming into digital. This unique formula of combining actual board games with internet verification and activity for clues has provided HSH real success domestically. Nonetheless, as HSH endeavors to go global, it faces considerable challenges stemming from the difficulties associated with operating in new markets and adapting its brand to local cultures to remain competitive. The Case Study traces HSH's strategic trajectory, assesses its international business model fit, and evaluates its operational, marketing, and distribution strategies. The literature review addresses topics related to the issues raised by the case, such as innovation, social responsibility, and consumer engagement through SME internationalization, with a focus on sustainability and digital disadvantages. The analysis provided in the Teaching Note suggests that SMEs can revitalize global competitiveness by embedding technological advancements and sustainable practices into their corporate strategies, complemented by flexibility in market adaptation. The major recommendations for HSH to expand globally include using digital marketing channels, fostering collaboration with strategic partners, and benefiting from rising demand for ethical products. Through these findings, a blueprint is proposed by which HSH, and other similar SMEs, can escalate growth without sacrificing brand integrity or product quality in an often-merciless international market.
A dissertação explora a internacionalização de pequenas e médias empresas por meio de um estudo de caso da Home Scape Home (HSH), uma empresa francesa que digitaliza jogos de tabuleiro tradicionais. Essa combinação única de jogos físicos com a verificação online para obter pistas rendeu à HSH sucesso nacional. No entanto, ao buscar uma presença global, a empresa enfrenta desafios como a adaptação a novos mercados e culturas. O estudo avalia a trajetória estratégica da HSH, seu modelo de negócios internacional e suas estratégias operacionais, de marketing e distribuição. A revisão da literatura aborda temas como inovação, responsabilidade social, engajamento do consumidor, sustentabilidade e desafios digitais na internacionalização das PME. A análise sugere que PME podem revitalizar sua competitividade global através de avanços tecnológicos, práticas sustentáveis e flexibilidade na adaptação ao mercado. As principais recomendações para a expansão global da HSH incluem o uso de canais de marketing digital, colaboração com parceiros estratégicos e o aproveitamento da crescente demanda por produtos éticos. Com essas conclusões, é proposto um plano para que a HSH e outras PME semelhantes possam crescer sem comprometer a integridade da marca ou a qualidade do produto em mercados internacionais altamente competitivos.

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Internationalization CSR Sustainability E-Commerce Board games Innovation Internacionalização RSE Sustentabilidade Comércio eletrónico Jogos de tabuleiro Inovação

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