Repository logo
 
Publication

From business plan to value creation : a strategic B2B marketing plan for a start-up in the digital health care market

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSalvado, João Cotter
dc.contributor.authorBurgmayr, Alexander
dc.date.accessioned2021-09-30T14:07:07Z
dc.date.available2021-09-30T14:07:07Z
dc.date.issued2021-04-30
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractThe digital health market is becoming increasingly important and is driven by the current COVID-19 pandemic. Despite the increasing importance of the market, the existing literature does not sufficiently cover direct marketing applications. The dissertation therefore directly addresses this research gap and is intended to demonstrate how concrete B2B marketing strategies can be designed for the digital health market. To illustrate this kind of marketing plan, the Portuguese start-up Mentora Health served as an example. Based on a comprehensive situation analysis, a positioning strategy was derived and captured in a B2B marketing mix. By adopting a mixed research approach, empirical qualitative and quantitative results could be combined with existing findings from corresponding literature. Thus, results from various expert interviews and a survey were formulated into specific marketing strategies. The dissertation illustrates the entire journey of a startup from business plan towards value creation and provides deep insights into the Portuguese hospital market.pt_PT
dc.description.abstractO mercado da saúde digital está a tornar-se cada vez mais importante e é impulsionado pela actual pandemia da COVID-19. Apesar da crescente importância do mercado, a literatura existente não cobre suficientemente as aplicações de marketing directo. Por conseguinte, a dissertação aborda directamente esta lacuna de investigação e destina-se a demonstrar como estratégias concretas de marketing B2B podem ser concebidas para o mercado digital da saúde. Para ilustrar este tipo de plano de marketing, a Mentora Health, empresa portuguesa em fase de arranque, serviu de exemplo. Com base numa análise abrangente da situação, uma estratégia de posicionamento foi derivada e capturada numa mistura de marketing B2B. Adoptando uma abordagem de investigação mista, os resultados empíricos qualitativos e quantitativos poderiam ser combinados com os resultados existentes da literatura correspondente. Assim, os resultados de várias entrevistas de peritos e de um inquérito foram formulados em estratégias de marketing específicas. A dissertação ilustra todo o percurso de um arranque, desde o plano de negócios até à criação de valor e fornece uma visão profunda do mercado hospitalar português.pt_PT
dc.identifier.tid202728447pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35351
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectB2B strategypt_PT
dc.subjectStrategic marketingpt_PT
dc.subjectDigital healthpt_PT
dc.subjectSWOT-analysispt_PT
dc.subjectPorter’s five forcespt_PT
dc.subjectValue proposition canvaspt_PT
dc.subjectSegmentationpt_PT
dc.subjectTargetingpt_PT
dc.subjectPositioningpt_PT
dc.subjectMarketing mixpt_PT
dc.subjectVan Westendorp’s price sensitivity meterpt_PT
dc.subjectEstratégia B2Bpt_PT
dc.subjectMarketing estratégicopt_PT
dc.subjectSaúde digitalpt_PT
dc.subjectAnálises SWOTpt_PT
dc.subjectCinco forças de Porterpt_PT
dc.subjectTela de proposta de valorpt_PT
dc.subjectSegmentaçãopt_PT
dc.subjectAlvopt_PT
dc.subjectPosicionamentopt_PT
dc.subjectMedidor de sensibilidade de preços da Van Westendorppt_PT
dc.titleFrom business plan to value creation : a strategic B2B marketing plan for a start-up in the digital health care marketpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152119008_Alexander_Burgmayr_DPDFA.pdf
Size:
5.82 MB
Format:
Adobe Portable Document Format