Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Dynamic capabilities : how digitalization challenges : the New York Times’ ability to adapt

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152117013 Stephan Baeuerle.pdf2.99 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Organizations are increasingly challenged by fast-changing environments that erode competitive advantages. Under alternating market conditions, strategic, organizational or cultural reorientations are vital to guarantee the ability of the firm to adapt to the market and subsequently its survival. Research on the fundamental question of how firms can obtain and retain competitive advantages in rapidly changing environments has gained increased importance in the management literature in recent years. Extending established theories in the strategic management domain, the Dynamic Capability view was developed as a four-dimensional construct to better explain how organizations can cope with exogenous shocks in a reiterated manner. To demonstrate a real-life example of the Dynamic Capabilities’ theory The New York Times is displayed facing digital disruption. The case study illustrates how digitalization transformed the newspaper industry and how The Times tried to cope with the increasingly dynamic market conditions through repeated strategic reorientation. In the demise of the traditional newspaper industry The Times displayed the capabilities an organization must entail to sustain its competitive advantage under changing environmental conditions. Moreover, the teaching case illustrates the effect a new CEO can have on strategic change and subsequently firm performance.
As organizações são, cada vez mais, desafiadas por ambientes em rápida mudança que alteram as vantagens competitivas. Nestes ambientes, a reorientação estratégica, organizacional ou cultural é vital para garantir a capacidade da empresa de se adaptar ao mercado e, consequentemente, a sua sobrevivência. A investigação sobre a questão fundamental de como as empresas podem obter e reter vantagens competitivas, em ambientes em rápida mudança, ganhou importância crescente na literatura de Estratégia nos últimos anos. Com base em teorias existentes no domínio da gestão estratégica, a framework das Dynamic Capabilities foi desenvolvida em quatro dimensões, com o objetivo de explicar como é que as organizações podem lidar com os choques exógenos de uma forma reiterada. Esta dissertação tem como propósito apresentar o caso real de uma empresa: The New York Times, e da sua utilização das Dynamic Capabilities perante as mudanças tecnológicas. O caso de estudo ilustra como a digitalização transformou o sector da imprensa e como o Times procurar fazer mudanças estratégicas para lidar com as novas condições de mercado. A Empresa demonstrou ter as capacidades para sustentar a sua vantagem competitiva sob condições ambientais em constante mudança. Além disso, o caso ilustra o efeito que um novo CEO pode ter na mudança estratégica e, consequentemente, na performance da empresa.

Description

Keywords

Strategic change Dynamic capabilities Environmental change Disruptive innovation Digitalization Incumbent firm Effect of a new CEO Mudança estratégica Inovação disruptiva Mudanças no ambiente externo Digitalização Empresa líder de mercado Efeito de um novo CEO

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue