Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The relevance of sensory information in destination marketing : how sensory stimuli affect destination personality and behavioral intentions : the case of Gabon

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203350391.pdf1.04 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This study investigates the effect of sensory cues on attitudes and behavioral intentions towards visiting Gabon, considering the mediating role of the destination personality dimensions. To test the proposed model, a survey-based study was conducted, and data was collected from 210 participants using a convenience snowball sampling technique. The findings showed that both visual and auditory stimuli positively influence destination personality dimensions, which in turn, enhance attitudes, and the behavioral intentions to visit and recommend Gabon as a touristic destination. Based on our results, implications for theory, marketers and other stakeholders were discussed, including the recommendation of introducing sensory marketing in destination marketing strategies.
Este estudo investiga o efeito dos estímulos sensoriais nas atitudes e intenções de visitar e recomendar o Gabão, considerando o papel mediador das dimensões da personalidade do destino. Para testar o modelo proposto, foi realizado um estudo baseado em inquéritos, e foram recolhidos dados de 210 participantes, utilizando uma amostragem por conveniência, recorrendo a uma técnica de bola de neve. Os resultados mostraram que tanto os estímulos visuais como auditivos influenciam positivamente as dimensões da personalidade do destino, que por sua vez, têm um efeito favorável nas atitudes, e nas intenções comportamentais de visitar e recomendar o Gabão como um destino turístico. Com base nos nossos resultados, foram discutidas as implicações para a teoria, para os marketers e as partes interessadas, incluindo a recomendação de introduzir o marketing sensorial nas estratégias de marketing de destino.

Description

Keywords

Sensory stimuli Destination brand personality Attitude Intention to visit Word-of-mouth Gabon Estímulos sensoriais Personalidade do destino Atitude Intenção de visitar Passa-a-palavra Gabão

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue