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Which strategy should retail banks pursue relatively to marketing automation depending on the type of customer?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLino, Rute Sofia Barbosa Xavier
dc.contributor.authorMarques, Mariana Isabel Neves
dc.date.accessioned2017-05-26T13:59:52Z
dc.date.issued2017-05-19
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractTechnology has been rapidly advancing, changing in many ways people's lives, making them more aware and informed and, for this reason, they seem more demanding and harder to satisfy. This is affecting the whole operating system of companies because it is increasing the pressure to deliver relevant value and information to the customer in real time. This digital disruption is forcing businesses to change, to restructure their departments with a big relevance for the marketing one. This way, new ways to optimize and deliver information to customers have been emerging such as digital marketing and marketing automation. Thus, this dissertation studies what marketing automation is, how it works and why it is important. There is an enlightenment about the main topics of marketing automation such as almost every step companies should follow and tools and analysis platforms, for example email marketing, trigger-based marketing, content marketing, among others. Furthermore, this dissertation intends to study the relevant characteristics of the customers for marketing automation, if clients agree with cookies' policy and this new way of content distribution or if the privacy issues prevent them from agreeing with it. Moreover, it also aims to understand what are the best strategies that retail banks can use according to different client segment, always baring in mind that there are still some limitations in this industry mainly due to law restrictions and data protection.pt_PT
dc.description.abstractA tecnologia tem vindo a avançar rapidamente, mudando de inúmeras maneiras a vida das pessoas, tornando-as mais conscientes e informadas e, por esta razão, elas parecem mais exigentes e difíceis de satisfazer. Isto está a afetar o sistema operacional das empresas porque está a aumentar a pressão para entregar informações e valor relevantes ao cliente em tempo real. Esta disrupção digital está a forçar as empresas a mudar, a reestruturar os departamentos com uma maior relevância para o de marketing. Desta forma, novas formas de otimizar e fornecer informações aos clientes estão a emergir, como marketing digital e marketing automation. Assim, esta dissertação estuda o que é automatização de marketing, como funciona e qual a sua importância. Há um esclarecimento sobre os principais tópicos de automatização de marketing, como quase todas as etapas que as empresas deve seguir e ferramentas e plataformas de análise, como por exemplo, email marketing, Trigger-based marketing, marketing de conteúdo, entre outros. Para além disto, esta dissertação pretende esclarecer as características dos clientes mais relevantes para o tópico, se eles concordam com o tema de se as questões de privacidade os impedem de concordar com marketing automation. Ademais, também visa compreender quais são as melhores estratégias que os bancos podem usar de acordo com diferentes segmentos de clientes, nunca esquecendo que ainda existem algumas limitações nesta indústria sobretudo devido a restrições legais e a proteção de dados.pt_PT
dc.identifier.tid201703254
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22196
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleWhich strategy should retail banks pursue relatively to marketing automation depending on the type of customer?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas

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