Repository logo
 
Publication

MTE growth strategy : how do we escape from here?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães
dc.contributor.authorTahar, Nour Ben
dc.date.accessioned2024-12-20T15:01:01Z
dc.date.available2024-12-20T15:01:01Z
dc.date.issued2024-10-24
dc.date.submitted2024-09
dc.description.abstractThe dissertation presents the Case Study of Mission to escape and its current strategic decision-making dilemma on the appropriate growth strategy to pursue. The Case addresses the challenges and potential growth alternatives for a Portuguese SME operating in the niche market of escape game rooms. Different growth strategies are investigated such as market penetration, diversification, and internationalization. The Case also explores strategic, operational and market challenges faced by the company. The literature Review addresses the main strategic issues raised by the case. When combined with the case study, it helps guide class discussion around growth strategies and market dynamics within the highly fragmented and competitive escape game room market in Portugal. The analysis included in the Teaching Note concludes on proposed actionable next steps to address the firm´s challenges and appropriate growth strategies which include internationalization through franchising, prioritizing operational efficiency over innovation and capitalizing on network and strategic alliances.pt_PT
dc.description.abstractA dissertação apresenta o Estudo de Caso da Mission to escape e o seu atual dilema de decisão estratégica sobre a estratégia de crescimento adequada a seguir. O Caso aborda os desafios e as potenciais alternativas de crescimento de uma PME portuguesa que opera no nicho de mercado das salas de jogos de fuga. São analisadas diferentes estratégias de crescimento, tais como a penetração no mercado, a diversificação e a internacionalização. O Caso também explora os desafios estratégicos, operacionais e de mercado enfrentados pela empresa. A revisão da literatura aborda as principais questões estratégicas levantadas pelo caso. Quando combinada com o estudo de caso, ajuda a orientar a discussão na aula sobre estratégias de crescimento e dinâmicas de mercado no mercado altamente fragmentado e competitivo das salas de jogos de fuga em Portugal. A análise incluída na Nota de Ensino conclui com a proposta de próximos passos para enfrentar os desafios da empresa e estratégias de crescimento apropriadas, que incluem a internacionalização através de franchising, dando prioridade à eficiência operacional em detrimento da inovação e capitalizando em redes e alianças estratégicas.pt_PT
dc.identifier.tid203731123pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/47628
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectGrowth strategypt_PT
dc.subjectMarket penetrationpt_PT
dc.subjectDiversificationpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectEntertainment industrypt_PT
dc.subjectEstratégia de crescimentopt_PT
dc.subjectPenetração no mercadopt_PT
dc.subjectDiversificaçãopt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectIndústria do entretenimentopt_PT
dc.titleMTE growth strategy : how do we escape from here?pt_PT
dc.title.alternativeEstratégia de crescimento do MTE : como saímos daqui?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas (mestrado internacional)pt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203731123.pdf
Size:
1.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: