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The impact of B2B marketing on refrigeration industry : case study of Olitrem S.A and own brand Marecos

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCeleste, Pedro Manuel Amador Rodrigues
dc.contributor.authorFerreira, Joana Edite Fraga
dc.date.accessioned2023-07-12T10:14:26Z
dc.date.available2023-07-12T10:14:26Z
dc.date.issued2021-05-03
dc.date.submitted2021-03
dc.description.abstractAll of us, consumers of a large scale of products in our daily lives, are constantly being influenced by marketing strategies, often without realizing it. The strength of marketing in consumers has not gone unnoticed in the business world and the applicability of marketing in a business-to-business context has been gaining more and more space impacting customers and suppliers. Knowing that industrial equipment is unlikely to trigger emotions on its own, it is up to companies to create a business network where the value is recognized far beyond the product being purchased. The study was produced aiming to understand the external and internal vision of the company Olitrem and of the Industrial Refrigeration market where is inserted. It begins with the literature review of various themes related to strategic marketing; followed by a detailed analysis of the company and of the market in which operates; then, a market study is applied to customers in different segments and to members of the management in order to be able to cross data and draw conclusions that are finally presented together with several suggestions for future studies. About 8 phone calls were made with members of management from different departments to clarify internal and external points of view and online surveys were also conducted. For these, 8 members of the company were included (100% of response rate) and a total sample of 150 distribution channels customers received the survey but just 89 responses were obtained and from these, only 68 were considered valid.pt_PT
dc.description.abstractTodos nós, consumidores diários de produtos em grande escala, somos constantemente influenciados por estratégias de marketing, muitas vezes sem perceção de tal. A força do marketing nos consumidores não passou despercebida no mundo negocial empresarial e a aplicabilidade do marketing num contexto business-to-business tem vindo a ganhar cada vez mais espaço, impactando clientes e fornecedores. Reconhecendo que um equipamento industrial dificilmente gera emoções por si só, cabe às empresas criar uma rede de negócio em que o valor seja reconhecido muito além do produto que está a ser adquirido. Este estudo foi elaborado com o objetivo de compreender a visão externa e interna da empresa Olitrem e do mercado de refrigeração industrial onde se insere. O mesmo começa com a revisão literária contendo vários temas relacionados com marketing estratégico; seguida de uma análise detalhada da empresa e do mercado em que atua; continua com a aplicação do estudo de mercado feito os clientes do canal de distribuição de diferentes segmentos e aos membros da direção; terminando com o cruzamento dos dados obtidos que permitem a elaboração de conclusões que serão apresentadas em conjunto com diversas sugestões para estudos futuros. Foram realizadas cerca de 8 chamadas telefónicas com gestores de diferentes áreas da empresa para esclarecimento de pontos de vista internos e externos. Foram ainda realizados inquéritos online a 8 membros da empresa (100% de taxa de resposta) e a uma amostra total de 150 clientes, tendo sido obtidas 89 respostas, mas, após verificação, apenas 68 foram consideradas válidas.pt_PT
dc.identifier.tid203328540pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41670
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectB2B brandingpt_PT
dc.subjectB2B marketing strategypt_PT
dc.subjectDigital on B2Bpt_PT
dc.subjectBrand equitypt_PT
dc.subjectMarketing de marcas B2Bpt_PT
dc.subjectEstratégia de marketing B2Bpt_PT
dc.subjectAplicação digital em B2Bpt_PT
dc.subjectEquidade das marcaspt_PT
dc.titleThe impact of B2B marketing on refrigeration industry : case study of Olitrem S.A and own brand Marecospt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Aplicadapt_PT

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