Repository logo
 
Publication

The value of color : the impact of logo color on perceived consumer value

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMendonça, Cristina
dc.contributor.authorvon Kempis, Helena Caroline
dc.date.accessioned2023-05-19T09:25:56Z
dc.date.available2023-05-19T09:25:56Z
dc.date.issued2023-01-25
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractColor has extensive psychological and physiological effects, which have been studied in the fields of marketing as well as psychology. Establishing a connection between logo color and consumer perceived value is a new concept that might show important effects. The color of a corporate logo may have a significant impact on how consumers perceive the quality of the product and brand. This thesis gives an overview of existing research on both color as well as consumer perceived value before elaborating on an experimental study testing the effect of three different logo colors (red, green, and blue) on consumer perceived value, using an academically developed scale on the concept. The results reveal a statistically significant effect of logo color on consumer perceived value, showing that a red logo has a negative impact whereas blue has a positive effect.pt_PT
dc.description.abstractA cor tem vários efeitos psicológicos e fisiológicos que têm sido estudados nos campos do marketing, bem como da psicologia. Estabelecer uma ligação entre a cor do logótipo e o valor percebido pelo consumidor é um novo conceito que pode mostrar efeitos importantes. A cor do logótipo de uma empresa pode ter um impacto significativo na forma como os consumidores percebem a qualidade do produto e da marca. Esta tese dá uma visão geral da investigação existente tanto sobre a cor como sobre o valor percebido pelo consumidor antes de elaborar um estudo experimental testando o efeito de três cores diferentes (vermelho, verde e azul) do logótipo sobre o valor percebido pelo consumidor, utilizando uma escala academicamente desenvolvida sobre o conceito. Os resultados revelam um efeito estatisticamente significativo da cor do logótipo no valor percebido pelo consumidor, mostrando que um logótipo vermelho tem um impacto negativo enquanto que o azul tem um efeito positivo.pt_PT
dc.identifier.tid203277830pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41182
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectColorpt_PT
dc.subjectColor effectspt_PT
dc.subjectColor psychologypt_PT
dc.subjectValuept_PT
dc.subjectConsumer perceived valuept_PT
dc.subjectCorpt_PT
dc.subjectEfeitos de corpt_PT
dc.subjectPsicologia da corpt_PT
dc.subjectValorpt_PT
dc.subjectValor percebido pelo consumidorpt_PT
dc.titleThe value of color : the impact of logo color on perceived consumer valuept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203277830.pdf
Size:
3.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203277830.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: