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Functional protein yogurts in the portuguese market

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Abstract(s)

The present dissertation focus on analysing functional protein yogurts, an innovation that has been disrupting the Portuguese market. The way Portuguese consumers evaluate their health needs and how they perceive food was taken under the scope, so that it could be analysed the food characteristics consumers’ value most when they go shopping and thus observing the Portuguese market potential of high protein yogurts. The dissertation divides the analyses in three research questions that are aimed at discovering the profile of Portuguese consumers more interested in high protein yogurts, the motivations driving Portuguese to purchase these yogurts and the factors restraining their consumption. The results captured demonstrate that Portuguese consumers’ nutritional knowledge is a key factor to determine the level of interest towards high protein yogurts. The Health Claims (HCs) and Nutritional Claims (NCs) have a big impact on raising awareness about these yogurts and their contents, which afterwards proves to be an influent consumption driver. The Portuguese psychological factors towards nutrition and health have different perspectives depending on the different age generations and consumers who disregard more their diet and have the least knowledge and interest about nutrition are the least prone to try functional protein yogurts. Future studies might analyse better the relations between the existing hypothesis, analyse in a greater extent the definition of nutritionally informed consumers and find other potential hypothesis influencing the consumption of functional protein yogurts in the Portuguese market.
A presente dissertação concentra-se na análise de iogurtes funcionais de proteína, uma inovação disruptiva no mercado português. A maneira como os consumidores portugueses avaliam as suas necessidades de saúde e como eles percecionam os alimentos foi analisada, para que pudessem ser apuradas as características dos alimentos que os consumidores mais valorizam quando vão às compras e, assim, ser observado o potencial do mercado português dos iogurtes ricos em proteínas. A dissertação divide a análise em três questões de pesquisa que visam descobrir o perfil dos consumidores portugueses mais interessados em iogurtes ricos em proteínas, as motivações que os levaram a comprar estes iogurtes e os fatores que restringem o seu consumo. Os resultados capturados demonstram que o conhecimento nutricional dos consumidores portugueses é um fator chave para determinar o nível de interesse em relação aos iogurtes ricos em proteínas. As alegações de saúde e nutricionais têm um grande impacto ao criar conhecimento sobre o conteúdo destes iogurtes, o que posteriormente influencia o aumento do consumo. Os fatores psicológicos dos portugueses em relação à nutrição e à saúde têm perspetivas diferentes, dependendo das diferentes gerações etárias. Os consumidores que desconsideram mais sua dieta e que têm menos conhecimento e interesse relativamente à nutrição são os menos propensos a experimentar iogurtes funcionais de proteína. Estudos futuros podem analisar melhor as relações das hipóteses existentes, analisar em maior medida a definição de consumidores nutricionalmente informados e encontrar outras potenciais hipóteses para influenciar o consumo de iogurtes funcionais de proteína no mercado português.

Description

Keywords

Functional protein yogurts Health and nutritional knowledge Yogurts’ attributes Consumers’ preferences Iogurtes funcionais de proteína Conhecimento nutricional e de saúde Atributos dos iogurtes Preferências dos consumidores

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