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Increased sales numbers of the museumsshop of the Oceanário de Lisboa : are they related to the restructuring of their business?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorXavier, Rute
dc.contributor.authorBeulke, Nikolaus Benedikt
dc.date.accessioned2023-05-24T14:56:48Z
dc.date.available2024-01-02T01:30:38Z
dc.date.issued2023-01-24
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractIn order to be well positioned for the future, the operators of the museum shop at the Oceanarium in Lisbon want to have an answer to their increased sales figures. In June 2018, the shop was completely renovated and brought up to date. In the same year, they also started to replace the first products with more sustainable ones. Was it a combination of both points or was one of the components the reason for the increased sales? Due to the Covid­19 pandemic, it is not yet possible to make a scientific statement about the sustainable products in connection with increased sales. Therefore, the research question is whether the renovation of the museum shop in the oceanarium in Lisbon has a statistically significant impact on the performance of the shop? The impact analysis clearly shows that the renovation has a positive impact on the sales figures of the shop. The results were generated using the R package CausalImpact.pt_PT
dc.description.abstractA fim de estarem bem posicionados para o futuro, os operadores da loja do museu no Oceanário em Lisboa querem ter uma resposta para o aumento das suas vendas. Em Junho de 2018, a loja foi completamente renovada e actualizada. No mesmo ano, começaram também a substituir os primeiros produtos por outros mais sustentáveis. Foi uma combinação de ambos os pontos ou foi um dos componentes o motivo do aumento das vendas? Devido à pandemia de Covid­19, ainda não é possível fazer uma declaração científica sobre os produtos sustentáveis em ligação com o aumento das vendas. Portanto, a questão de investigação é se a renovação da loja do museu no oceanário em Lisboa tem um impacto estatisticamente significativo no desempenho da loja? A análise de impacto mostra claramente que a renovação tem um impacto positivo sobre os números das vendas da loja. Os resultados foram gerados utilizando o pacote R CausalImpact.pt_PT
dc.identifier.tid203252691pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41213
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleIncreased sales numbers of the museumsshop of the Oceanário de Lisboa : are they related to the restructuring of their business?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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