Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The role of brand ambassador & consumer past technological behaviors on people’s interpretation and representation of running activities

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203278283.pdf638.11 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Despite the pandemic, we have observed an increase in the practice of running. As people added this activity to their routine, they also wanted to track each run, using multiple apps. Existing literature shows that through the scope of self­expansion theory individuals tend to seek a role model that has high social status and a greater number of resources. Through this logic, we wanted to determine how people will perceive an app depending on the type of skill of the ambassadors. The objective was to ensure that different stimuli, would be perceived somewhat differently, depending on the character presenting it. We introduced two independent variables in this study. The type of brand ambassador with one having a strong expertise in health (doctor) and the other one having a clear connection with running activities (athlete). On the other hand, we have the goal of the app which can be related to health or performance. It is important to note here that those two app were fictitious. This study adopted a 7­point Likert scale questions to really understand the tangible impact that brand ambassador has on runners. Testing our main hypothesis, we found a significant correlation between the app's goal and the ambassador's characteristics regarding adoption. Our control group also had lower trust in the app, whichs show how impactful the introduction of an ambassador can be on consumer response.
Apesar da pandemia, temos observado um aumento na prática de correr. Como as pessoas acrescentaram esta atividade à sua rotina, também quiseram seguir cada corrida, utilizando múltiplas aplicações. A literatura existente mostra que, através da teoria da auto­expansão, os indivíduos tendem a procurar um modelo que tem um elevado estatuto social e um maior número de recursos. Através desta lógica, quisemos determinar a forma como as pessoas irão perceber uma aplicação, dependendo do tipo de habilidade dos embaixadores. O objetivo foi assegurar que diferentes estímulos, são percebidos de forma um pouco diferente, dependendo do carácter que os apresenta. Introduzimos duas variáveis independentes neste estudo. O tipo de embaixador da marca, um com uma forte especialização em saúde (médico) e o outro com uma clara ligação com actividades de corrida (atleta). o objetivo da aplicação, que pode estar relacionado com a saúde ou com o desempenho. É importante destacar que estas duas aplicações são fictícias. Este estudo adoptou uma escala de 7 pontos de Likert para compreender realmente o impacto tangível que o embaixador da marca tem sobre os corredores. Testando a nossa hipótese principal, encontrámos uma correlação significativa entre o objetivo da aplicação e as características do embaixador relativamente à adoção. O nosso grupo de controlo também teve menor confiança na aplicação, o que mostra o impacto que a introdução de um embaixador pode ter na resposta dos consumidores.

Description

Keywords

Self­-expansion theory Brand ambassador Consumer behavior Running application Brand image Teoria da auto­-expansão Embaixador da marca Comportamento do consumidor Aplicação de corrida Imagem de marca

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue