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Chilltime’s online game expansion into targeted countries in the MENA and East-Asia region

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPires, João Paulo Simão
dc.contributor.authorFerreira, Vasco Daniel Vieira
dc.date.accessioned2017-07-28T09:49:54Z
dc.date.available2017-07-28T09:49:54Z
dc.date.issued2017-07-17
dc.date.submitted2017
dc.description.abstractBeing the most innovator Portuguese company in the online gaming industry, Chilltime aims to expand its leading game, World War Online, into targeted countries in the MENA and East- Asia countries. Already present in more than 100 countries and with more than 10 000 active players, the company expects to have his game released worldwide for the mobile platform, with players from every country fighting to be the ultimate winner. The motivation for this dissertation was to write a case study about a company in its early years and analyse the strategic and marketing approaches that better suits its final objective of having an effective and efficient market development. The main challenge of the company is to understand the feasibility of investing in the marketing development in countries with cultures and behaviours much different from the Europeans. With a study of the market potential in each country, it is concluded that countries in the Middle East and East-Asia have a higher probability of becoming profitable for the company. Such is due to the higher number of online people and smartphone users, the easiness to adapt the game to the local culture and the monetization potential that these regions offer to the company. It is given some recommendation on the best online and offline marketing strategies that can lead to an efficient market development.pt_PT
dc.description.abstractSendo a empresa portuguesa mais inovadora na indústria de jogos online, Chilltime tem como objetivo expandir o seu jogo, World War Online, para mercados selecionados do Médio Oriente, Norte de África e Este Asiático. Disponível em mais de 100 países e com mais de 10 000 jogadores ativos, a empresa pretende ter o seu jogo distribuído por todo o mundo, com jogadores de todos os países a lutar com o objetivo de serem o vencedor final. Este projeto tem a intenção de escrever um caso de estudo sobre uma empresa nos seus anos iniciais, analisando as estratégias de marketing que combinam com o seu objetivo de ter um desenvolvimento de mercado eficiente. O desafio principal é entender a viabilidade de investimento no desenvolvimento de mercado em países com culturas e comportamentos diferentes dos europeus. Ao analisar o potencial de mercado de cada país, conclui-se que os países do Médio Oriente e Este Asiático têm um maior potencial de serem mais lucrativos para a empresa, devido ao elevado número de pessoas online e de usuários de smartphones, à facilidade de adaptação do jogo à cultural local e ao potencial de monetização destas regiões. Por fim, são dadas recomendações das formas online e offline mais eficazes para um desenvolvimento de mercado eficiente.pt_PT
dc.identifier.tid201726238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/22634
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectOnline gamespt_PT
dc.subjectMarket developmentpt_PT
dc.subjectOnline marketingpt_PT
dc.subjectStudy of markets’ potentialpt_PT
dc.subjectJogos onlinept_PT
dc.subjectDesenvolvimento de mercadopt_PT
dc.subjectPublicidade onlinept_PT
dc.subjectEstudo do potencial de mercadospt_PT
dc.titleChilltime’s online game expansion into targeted countries in the MENA and East-Asia regionpt_PT
dc.title.alternativeExpansão online do jogo da Chilltime em países selecionados nas regiões do Médio Oriente, Norte de África e Este Asiático
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

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