Repository logo
 
Publication

Phygital retail : how can disruptive IoT-enabled in-store technologies maximize value in the retail industry?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPinho, André de Almeida
dc.contributor.authorCoimbra, Joana Viegas Coelho dos Santos
dc.date.accessioned2020-01-14T09:57:00Z
dc.date.issued2019-07-04
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe development of new technologies and changes in customer demands has led to a transformation in the way many businesses provide their services, especially in retail. The “phygital” store concept refers to the new type of retail store which turns the traditional transactional experience into an immerse digital experience for the customer. For that, IoT-enabled technologies have an important role. This dissertation focuses on studying the potential of four types of IoT-enabled technologies, which are cashierless checkout systems, smart shelves, beacons, and smart mirrors, across six product segmented retail industries, which are food and grocery, furniture, consumer electronics, apparel, personal care, and jewellery. This analysis consists of identifying a level of implementation priority based on the potential to maximize revenues, reduce costs, and ultimately based on customer adoption. The results reveal that cashierless checkout has more potential for cost reduction and the other technologies for revenue maximization. Besides, each technology presents a different fit across industries. While cashierless checkout and smart shelves are a priority in more transactional retail experiences, such as food and grocery, beacons and smart mirrors have more potential in industries where the quality of recommendations and try-on experience is more crucial, such as in apparel and personal care. Moreover, it serves as a tool for managers in the six retail industries considered and for technology developers, to sense the level of priority and how each of these technologies can create value in each industry.pt_PT
dc.description.abstractO desenvolvimento tecnológico e a mudança das exigências dos consumidores têm resultado numa transformação no modo como as empresas fornecem serviços, especialmente na indústria do retalho. O conceito de loja “phygital” refere-se a um novo tipo de loja que transforma o tradicional serviço transacional, característico desta indústria, numa experiência imersiva para o consumidor. Para tal, tecnologias potenciadas pela Internet das Coisas têm um papel importante. Esta dissertação foca-se no estudo do potencial de quatro tipos de tecnologias, os sistemas automáticos de pagamento sem caixa registadora, prateleiras inteligentes, “beacons” e espelhos inteligentes, em seis tipos de indústria de retalho segmentadas por tipo de produto tais como retalho alimentar, mobiliário, eletrónico, de roupa, de cuidado pessoal e de joalharia. Esta análise consiste em identificar o nível de prioridade de implementação baseado no potencial para maximizar receitas, reduzir custos e ultimamente baseado no nível de adoção dos consumidores. Os resultados revelam que sistemas de pagamento automático têm mais potencial para reduzir custos e as outras tecnologias para aumentar receitas. Adicionalmente, cada tenologia apresenta um potencial diferente para cada indústria. Enquanto que as duas primeiras são prioritárias em tipos de retalho focados na transação, como no retalho alimentar, as restantes apresentam mais potencial em indústrias onde a qualidade de recomendação e a experimentação são cruciais, como no retalho de roupa ou de cuidado pessoal. Finalmente, esta dissertação serve como ferramenta para retalhistas e tecnológicos identificarem o nível de prioridade de cada tecnologia e como podem criar valor em cada indústria de retalho.pt_PT
dc.identifier.tid202271315pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29224
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternet of Thingspt_PT
dc.subjectTechnology in retailpt_PT
dc.subjectIn-store customer experiencept_PT
dc.subjectTechnology prioritypt_PT
dc.subjectRevenue maximizationpt_PT
dc.subjectCost reductionpt_PT
dc.subjectInternet das Coisaspt_PT
dc.subjectTecnologia no retalhopt_PT
dc.subjectExperiência do consumidor em lojapt_PT
dc.subjectPrioridade tecnológicapt_PT
dc.subjectMaximização de receitaspt_PT
dc.subjectRedução de custospt_PT
dc.titlePhygital retail : how can disruptive IoT-enabled in-store technologies maximize value in the retail industry?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152117083 Joana Coimbra W.pdf
Size:
1.45 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: