Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Market study at Unibanco : the relationship of millennials with loyalty programs

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
202751490.pdf6.74 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Financial institutions such as Unibanco tend to enter the client's life at a later period, therefore no relationship has been established prior to client engagement. Credit is frequently required at a point in life when a person already has a relationship with a bank because of other financial obligations. Millennials now account for a sizable section of the global population, and their purchasing power makes them a desirable option for a variety of consumer businesses. As a result, Millennials are an increasingly study target group. Nowadays, there is a general inability to retain new customers and increase value add, primarily through loyalty programs. In this consulting project, the objective proposed by the client was to conduct a market study for a new product in the area of services and loyalty. This dissertation has a chapter of Literature Review, in which concepts such as loyalty programs, millennials and their relationship with financial institutions and banks are explored. The following is a chapter on the developed consulting project. The methodology was divided into 3 parts: benchmarking, focus group and questionnaire. It was possible to conclude that there is a lack of knowledge on the part of the general population, particularly millennials in relation to loyalty programs in the area of credit. In addition, millennials' preferences for loyalty programs were identified.
Instituições financeiras como o Unibanco tendem a entrar numa fase tardia da vida de um cliente, pelo que não se cria qualquer relação antes do envolvimento do cliente. O crédito é frequentemente usado numa altura da vida em que uma pessoa já tem uma relação com um banco devido a outras obrigações financeiras. Os Millennials representam agora uma parte considerável da população global, e o seu poder de compra torna-os uma opção desejável para uma variedade de empresas. Assim sendo, os Millennials são cada vez mais um grupo-alvo de estudo. Nos dias de hoje é possível identificar uma falha geral em reter novos clientes e aumentar o valor acrescentado, principalmente através de programas de fidelização. Neste projeto de consultoria, o objetivo proposto pelo cliente foi de realizar um estudo de mercado para um novo produto na área dos serviços e fidelidade. Esta dissertação contém um capítulo de Revisão de Literatura, no qual são explorados conceitos como programas de fidelização, Millennials e a sua relação com instituições financeiras e bancos. Segue-se um capítulo sobre o projeto de consultoria desenvolvido. A metodologia foi dividida em 3 partes: benchmarking, grupo focal e questionário. Foi possível concluir que existe um grande desconhecimento por parte da população em geral, particularmente os Millennials em relação aos programas de fidelização na área do crédito. Além disso, foram identificadas as preferências dos Millennials em diversos aspetos dos programas de fidelização.

Description

Keywords

Credit cards Customer loyalty Loyalty programs Millennials Cartões de crédito Fidelização de clientes Programas de fidelização

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue