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Customer relationship management as a cloud service empirical inductive analysis of cloud CRM implementation using salesforce as an example

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, Ana Filipa Martinho de
dc.contributor.authorFüsti-Molnár, Robin Benjamin
dc.date.accessioned2023-05-17T11:01:22Z
dc.date.available2023-06-04T00:30:26Z
dc.date.issued2023-01-27
dc.date.submitted2023-01
dc.description.abstractNowadays, companies must adapt to rapidly changing market situations. Technologies are con stantly evolving and impacting the cutting-edge Customer Relationship Management (CRM) systems. By implementing modern cloud CRM systems like Salesforce, companies can adapt to changing customer needs, which can help gather and effectively use data about their custom ers and stay competitive in the marketplace. This thesis examines how companies have mi grated their CRM systems to the cloud. It is based on the following three research questions: Which benefits and opportunities arise from the implementation of Salesforce? Which obsta cles and risks are companies facing during the change process? Which actions should be taken to achieve a successful implementation? In answering them, it explains which benefits, oppor tunities, downsides, and obstacles are faced by clients and consultants by the conversion to Salesforce compared to the on-premises solutions used to date. In addition, recommendations for action that have positively influenced the implementation and are thus considered to point the way for other implementation approaches are identified. Based on the results of in-depth interviews, this thesis inductively derives empirical results. In addition, existing information and theories on cloud-CRM implementation are drawn upon to analyze and elaborate on the insights gained in the interviews.pt_PT
dc.description.abstractHoje em dia, as empresas sentem necessidade de se adaptar às situações de mercado em rápida mudança. As tecnologias estão em constante evolução e impactam os sistemas de última geração de Gestão de Relacionamento com o Cliente (GRC). Ao implementar sistemas modernos de GRC em nuvem, como o Salesforce, as empresas podem adaptar-se às neces sidades emergentes dos clientes, o que pode ajudar a organizar e usar com eficácia os dados sobre os seus clientes e a permanecerem competitivas no mercado. Esta tese examina como as empresas migraram os seus sistemas de GRC para a nuvem. A tese baseia-se nas três questões de pesquisa a seguir: Quais benefícios e oportunidades surgem com a implementação do Salesforce? Quais obstáculos e riscos as empresas enfrentam durante o processo de mudança? Quais ações devem ser tomadas para alcançar uma implementação bem-sucedida? Ao re spondê-las, explica que benefícios, oportunidades, desvantagens e obstáculos são enfrentados por clientes e consultores na conversão para o Salesforce em comparação com as soluções lo cais usadas até o momento. Para além disso, são identificadas recomendações de ações que influenciaram positivamente a implementação e, portanto, são consideradas para apontar o caminho para outras abordagens de implementação. Com base nos resultados de entrevistas, esta tese deriva indutivamente resultados empíricos. Para além disso, as informações e teorias existentes sobre a implementação do Cloud-GRC são utilizadas para analisar e elaborar os in sights obtidos nas entrevistas.pt_PT
dc.identifier.tid203277805pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41151
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSalesforcept_PT
dc.subjectCloudpt_PT
dc.subjectCRMpt_PT
dc.subjectImplementationpt_PT
dc.subjectTechnological change managementpt_PT
dc.subjectImplementaçãopt_PT
dc.subjectGestão da mudança tecnológicapt_PT
dc.titleCustomer relationship management as a cloud service empirical inductive analysis of cloud CRM implementation using salesforce as an examplept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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