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The impact of using AI in social media on a company’s brand equity : mediator effect of consumer engagement

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Abstract(s)

In today's evolving digital landscape, the convergence of Artificial Intelligence and social media is revolutionizing brands' marketing strategies, so it becomes important to understand the impact that AI tools have on brand equity through social media engagement. This study focuses on the intricate relationship between AI, social media, consumer engagement and brand equity. Through a multi-stage research approach, including pre-tests, focus groups and a main survey, the study examines the impact of AI-based content targeting tools on brand equity in social media, with a particular focus on understanding the mediating role of consumer engagement. However, despite the potential limitation on the results, the study emphasizes the importance of consumer engagement as a critical mediator in this relationship. By taking advantage of AI content targeting tools, brands can tailor their messages to consumers' preferences, improving their consumer engagement and, subsequently, their equity. Looking ahead, future research efforts should take a comprehensive approach across multiple brands from diverse sectors to understand the transformative potential of AI in digital marketing.
No atual panorama digital, a convergência da Inteligência Artificial e das redes sociais está a revolucionar as estratégias de marketing das marcas, pelo que se torna importante compreender o impacto que as ferramentas de AI têm no valor da marca através do envolvimento que os consumidores têm nas redes sociais. Este estudo centra-se na relação entre AI, redes sociais, envolvimento do consumidor e o valor da marca. Através de uma abordagem de investigação em várias fases, incluindo um pré questionário, grupos de discussão e um questionário principal, o estudo examina o impacto da ferramenta de segmentação de conteúdos baseada em AI tem no valor da marca no contexto das redes sociais, com especial incidência na compreensão do papel mediador do envolvimento do consumidor. No entanto, apesar da potencial limitação dos resultados, o estudo sublinha a importância do envolvimento do consumidor como mediador nesta relação. Tirando partido da ferramenta de conteúdos personalizados por AI, as marcas podem adaptar as suas mensagens às preferências dos consumidores, melhorando o envolvimento com os consumidores e subsequentemente o seu valor. Numa visão para o futuro, os estudos de investigação devem adotar uma abordagem abrangente em várias marcas de diversos sectores para compreender melhor o potencial transformador da AI no marketing digital.

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Artificial intelligence Content targeting Social media Brand equity Consumer engagement Inteligência artificial Segmentação de conteúdos Redes sociais Património da marca Envolvimento do consumidor

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