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Digital leaders vs. laggards : drivers of digital maturity in the german financial services sector

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Abstract(s)

Given the rising spending on digital transformation globally, and the existing digital frontier gap across industries, controlled management of the drivers of digital maturity is of key interest to elevate a company’s position. This is because the latter supports digital leadership and thus a competitive and sustainable advantage in the market. For financial services, this is a particular need as a clear driver for this gap has not yet been identified. This dissertation aims at understanding the degree of influencing factors on digital maturity by identifying high impact attributes, particularly for financial services. The paper reveals granular attributes on which an organisation should concentrate when targeting a successful digital transformation, that ideally leads to a high level of digital maturity. For this purpose, expert interviews and an industry survey within Germany were performed as a mixed methodological approach. To determine the most impactful attributes, multiple factors have been gathered and their relationship with digital maturity was investigated qualitatively and statistically. As a combined result, agility, culture, digital priority, a digital vision, savviness, skill development, and a leadership vision were attributes deemed to have a high impact on digital maturity and the difference between leaders and laggards. For a successful consideration of the factors, it is vital to adapt organisational structures and the organisational culture in accordance with the classified attributes. Future research should focus on comparing critical attributes between leading and lagging industries to arrive at a general overview of the drivers of digital maturity.
Dado o aumento dos gastos na transformação digital a mundialmente e a lacuna existente entre as indústrias, a gestão controlada dos motores da maturidade digital é fulcral para elevar a posição da empresa. Isto porque esta última apoia a liderança digital e, portanto, cria uma vantagem competitiva e sustentável no mercado. Para os serviços financeiros, esta é uma necessidade particular porque um motor claro ainda não foi identificado para esta lacuna. Esta dissertação visa compreender o grau de influência dos fatores de maturidade digital através da identificação de atributos de alto impacto, particularmente para serviços financeiros. O artigo revela atributos detalhadamente sobre os quais uma organização deve concentrar-se ao visar uma transformação digital bem-sucedida que idealmente conduzem a um elevado nível de maturidade digital. Para este efeito, foram realizadas entrevistas a peritos e um inquérito à indústria na Alemanha, como abordagem metodológica conjunta. Para determinar os atributos mais impactantes, foram recolhidos múltiplos fatores e a sua relação com a maturidade digital foi investigada qualitativa e estatisticamente. Como resultado combinado, agilidade, cultura, prioridade digital, uma visão digital, sabedoria, desenvolvimento de competências e uma visão de liderança foram atributos considerados como tendo um elevado impacto na maturidade digital, e a diferença entre líderes e seguidores. Para uma consideração bem-sucedida dos fatores, é vital adaptar as estruturas e as culturas organizacionais de acordo com os atributos classificados. A investigação futura deve concentrar-se na comparação de atributos críticos entre indústrias líderes e seguidoras para se chegar a uma visão geral dos motores.

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Digital maturity Financial services Digital leadership Digital transformation Maturidade digital Serviços financeiros Liderança digital Transformação digital

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