Repository logo
 
Publication

Improving the performance of social media campaigns with the internet of things

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Ana Isabel Almeida
dc.contributor.authorRivera Ospino, Miguel Jose
dc.date.accessioned2017-03-14T10:35:53Z
dc.date.available2017-03-14T10:35:53Z
dc.date.issued2016-10-18
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractThis dissertation describes the use of the Internet of Things (IoT) in a social networked media campaign for a digital marketing agency. An electronic object platform a van, the interior of which changed color as a function of Twitter user interactions, was developed to simultaneously motivate and assess engagement with the campaign. The campaign’s dissemination was furthermore supported by Facebook posts and prior IoT based research measuring the popularity of different keywords in Twitter conversations, which were subsequently used as Hashtags in the campaign. Using a quasi-experimental methodology, it was created two campaigns. The results obtained a preview campaign (Without IoT) was compare with the results of the IoT campaign. Under the data analysis the IoT generate positive results as a tool for the Propagation of information.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese explica descreve o uso de internet das coisas (Internet das coisas) em uma campanha Twitter usando com a empresa Van Marketing Digital (VAN) como um patrocinador. Foi desenvolvida uma plataforma de objeto eletrônico por medição da interação na rede social. Esta ferramenta obtido o número de menções, o número de utilizador e as descrições deles no Twitter. O objeto IoT selecionado foi uma Van, que muda a cor das luzes da janela pelo Twitter interação. O carro foi o único incentivo para o público Twitter a fim de analisar se a retribuição virtual foi o suficiente para eles. A campanha começou com uma campanha no Facebook na página de fãs Van, chamando a atenção dos usuários do Facebook como incentivo para participar na campanha Twitter, como resultado IoT potencializada campanha aumentando o alcance es interação de Van marketing nos meios de comunicação social. Os resultados obtidos de uma campanha de pré-visualização (Sem IoT) foi comparar com os resultados da campanha de Internet das coisas. Sob a análise de dados da Internet das coisas gerarem resultados positivos como uma ferramenta para a propagação de informaçõespt_PT
dc.identifier.tid201647354
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/21752
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleImproving the performance of social media campaigns with the internet of thingspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201647354.pdf
Size:
6.49 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: