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Implementation of the repairability index in the smartphone industry : an analysis on willingness to pay, perceived quality and purchase intention

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMoreira, Sérgio Paulo de Jesus
dc.contributor.authorReischl, Ricarda Maria
dc.date.accessioned2021-11-02T17:00:13Z
dc.date.available2021-11-02T17:00:13Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.date.submitted2021-06
dc.description.abstractSmartphones are important means of communication that are rapidly advancing in technology. Its rather short replacement cycles continue to drive a growing volume of electronic waste. The introduction of a Repairability Index, which provides information on the reparability of an electrical device, is an attempt to extend useful life. By influencing consumers' purchase decisions, pressure is built up on manufacturers to enable their equipment to be repaired more cost-effectively and to provide replacement parts. The objective of this study is to investigate the influence of the Repairability Index on consumers' Willingness to Pay, Perceived Quality, and Purchase Intention. The importance of repairability is examined in the context of customer-preferred smartphone features to control for interaction effects. In a qualitative preliminary study, these preferred features were identified. Then, the main study was conducted using an experimental approach in which participants were presented with a manipulated smartphone advertisement. The results show that the Repairability Index influenced consumer purchase behavior by exerting a positive effect on Willingness to Pay and Perceived Quality. However, no effect was found on the overall Purchase Intention. This result is independent of age and gender, but stronger among individuals with high environmental awareness. Attitudes towards repair reinforced the effect of repairability on Perceived Quality. No interaction effect could be found between repairability and preferred features, however, preferred smartphone features revealed a great importance on all three variables in the experiment and therefore managers should not neglect them.pt_PT
dc.description.abstractOs smartphones são importantes dispositivos de comunicação cuja tecnologia está a avançar rapidamente. Os seus curtos ciclos de substituição conduzem a um volume cada vez maior de resíduos electrónicos. A introdução de um índice de reparabilidade, que fornece informações sobre a reparabilidade de um dispositivo eléctrico, é uma tentativa de prolongar a sua duração de vida. Ao influenciar as decisões de compra dos consumidores, aumenta a pressão sobre os fabricantes para repararem os seus dispositivos de forma mais rentável e fornecerem peças sobressalentes. O objectivo deste estudo é investigar a influência do índice de reparabilidade na vontade de pagar, na percepção da qualidade e na intenção de compra por parte dos consumidores. A importância da reparabilidade é examinada no contexto das características preferidas dos smartphones dos clientes para controlar os efeitos de interacção. Foi realizado um estudo preliminar para identificar estas características preferidas. Depois, o estudo principal foi conduzido utilizando uma abordagem experimental na qual os participantes foram apresentados com um anúncio manipulado de smartphone. O índice influencia o comportamento de compra dos consumidores, exercendo um efeito positivo na vontade de pagar e na percepção de qualidade. No entanto, não foi encontrado qualquer efeito na intenção global de compra. Este resultado é independente da idade e do sexo, mas mais forte para indivíduos com elevada consciência ambiental. Não foi possível encontrar qualquer efeito de interacção entre a reparabilidade e as características preferidas, mas as características preferidas dos smartphones demonstraram uma grande importância nas três variáveis de experiência.pt_PT
dc.identifier.tid202751597pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35760
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectRepairability indexpt_PT
dc.subjectSmartphone industrypt_PT
dc.subjectElectrical devicespt_PT
dc.subjectPreferred featurespt_PT
dc.subjectE-wastept_PT
dc.subjectObsolescencept_PT
dc.subjectPurchasing behaviorpt_PT
dc.subjectEnvironmental awarenesspt_PT
dc.subjectRepairpt_PT
dc.subjectÍndice de reparabilidadept_PT
dc.subjectIndústria de smartphonespt_PT
dc.subjectDispositivos eléctricospt_PT
dc.subjectCaracterísticas preferenciaispt_PT
dc.subjectObsolescênciapt_PT
dc.subjectComportamento de comprapt_PT
dc.subjectConsciência ambientalpt_PT
dc.subjectReparaçãopt_PT
dc.titleImplementation of the repairability index in the smartphone industry : an analysis on willingness to pay, perceived quality and purchase intentionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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