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Love Stories Museum : how can emotions contribute to the success of a museum segmentation strategy?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorXavier, Rute
dc.contributor.authorFlores, Ana Rita Pereirinha Vaz Valente
dc.date.accessioned2019-02-19T11:25:36Z
dc.date.issued2019-01-29
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe presented paper aims to understand how emotions can define the different segments of a population which a love-based museum may target. With the intention of building an inspirational museum with an effective and well succeed communication strategy, the researchers decided to interview five different museum managers in order to collect the best online and offline practices. Additionally, an online survey with a total of 521 participants was conducted to understand why people go to museums and how they get informed about these cultural attractions. From art to sports, passing by a museum of happiness, the researchers discuss how the museum concept is changing and what are the main challenges they are now facing.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação procura compreender de que forma as emoções podem definir os diferentes segmentos que um museu, cuja temática principal é o amor, procura alcançar. Face a intenção em construir um museu inspirador, com uma comunicação efetiva e bem-sucedida, os investigadores decidiram entrevistar cinco diferentes responsáveis de museus, a fim de recolher as melhores práticas de comunicação online e offline. Adicionalmente, conduziram um questionário online com um total de 521 respostas para compreender as razões pelas quais as pessoas vão aos museus e de que forma obtêm informação sobre as referidas atrações culturais. Da arte ao desporto, passando por um museu da felicidade, os responsáveis pela pesquisa refletiram sobre o modo como o conceito de museu está a mudar e quais os principais desafios colocados ao mesmo.pt_PT
dc.identifier.tid202171205pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26901
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMotivationpt_PT
dc.subjectEmotional segmentationpt_PT
dc.subjectStrategic communicationpt_PT
dc.subjectMuseumpt_PT
dc.subjectMotivaçãopt_PT
dc.subjectSegmentação emocionalpt_PT
dc.subjectComunicação estratégicapt_PT
dc.subjectMuseupt_PT
dc.titleLove Stories Museum : how can emotions contribute to the success of a museum segmentation strategy?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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