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Dealing with firestorms : brand strategies to manage negative word of mouth during social media crisis

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSouto, Daniela Langaro da Silva do
dc.contributor.authorJaworski, Madlen Nicol
dc.date.accessioned2020-01-15T09:49:45Z
dc.date.available2020-01-15T09:49:45Z
dc.date.issued2019-07-08
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe growth of the Internet and social media platforms is changing the way how individuals communicate with each other. Through the fast communication, companies are facing negative word-of-mouth (NWOM) through social media channels. Therefore, it is of high importance to control and manage the spread of negative electronic word-of-mouth (eNWOM) and shouldn’t be underestimated by brands. This dissertation explores the differences between four online response strategies, aimed at managing NWOM during a social media crisis. Effects are analyzed over brand attitude and consumers intention to pass on NWOM. An in-between experimental study design was implemented. It aimed to analyze how participants´ brand attitude (BA) and intention to pass on NWOM changed, after being randomly exposed to one of the four response strategies. The main conclusion obtained shows, that all of the strategy combinations tested, had statistically significant differences among each other. Therefore, they were not equal within their effectiveness on the construct of BA and their intention to pass on NWOM. Thus, all hypotheses of this dissertation were accepted. The “mortification” and “delay and reducing offensiveness” strategy result to be the most effective strategies managing online firestorms. The “no action” strategy results to be the less effective strategy in managing firestorm situations. By exploring the field of electronic NWOM brands lack of preparation of how to respond to online firestorms was recognized. Which is why this dissertation will add not only academic but also managerial value within this field of research.pt_PT
dc.description.abstractO crescimento das plataformas sociais tem vindo a modificar a maneira como nós comunicamos. Através da rápida comunicação entre nós e dentro das plataformas sociais, as empresas estão a enfrentar uma negativa comunicação “boca a boca”. Consequentemente, é necessário controlar e gerir a propagação deste tipo de comunicação. A presente tese explora a diferença entre quatro estratégias online que têm por objetivo gerir a comunicação “boca a boca” durante crises de mídia social. Os efeitos destas quatro estratégias são analisados de acordo com a atitude perante a marca e a intenção dos consumidores a comunicar negativamente “boca a boca”. Para tal, foi implementado um experimento com o objetivo de avaliar a mudança na atitude dos participantes em relação aos critérios descritos após serem aleatoriamente expostos a uma das quatro estratégias mencionadas. A principal conclusão do estudo demonstra que as quatro estratégias combinadas são estatisticamente diferentes umas das outras. Consequentemente, as estratégias não são iguais em termos de eficácia em construir uma atitude perante a marca ou em alterar a intenção em comunicar negativamente “boca a boca”. Deste modo, todas as hipóteses testadas são consideradas válidas. As estratégias de “humilhação” e de “atraso em reduzir a ofensa” demonstraram ser a mais eficientes em gerir crises online. Através de explorar a comunicação eletrónica de “boca a boca” as marcas demonstram uma falta de preparação na maneira como devem reagir a crisis online. Deste modo, a presente tese irá não só acrescentar valor académico, mas também valor dentro deste campo de pesquisa.pt_PT
dc.identifier.tid202271889pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29246
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBrand attitudept_PT
dc.subjectCampaign failurept_PT
dc.subjectCorrective actionpt_PT
dc.subjectDelaypt_PT
dc.subjectNo actionpt_PT
dc.subjecteNWOMpt_PT
dc.subjectFirestormspt_PT
dc.subjectResponse strategypt_PT
dc.subjectSocial influence theorypt_PT
dc.subjectSocial mediapt_PT
dc.subjectSocial media crisispt_PT
dc.subjectMortificationpt_PT
dc.subjectNWOMpt_PT
dc.titleDealing with firestorms : brand strategies to manage negative word of mouth during social media crisispt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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