Repository logo
 
Publication

The impact of artificial intelligence on the decision-making process of a real estate company

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMendonça, Cristina
dc.contributor.authorOchs, Melanie
dc.date.accessioned2024-07-23T15:27:15Z
dc.date.available2024-07-23T15:27:15Z
dc.date.issued2022-06-30
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractFor a real estate company, it is harder to adapt to current developments compared to other industries, as they have longer investment cycles and therefore greater consistency and more time to adjust. However, new technologies could help to solve some of the challenges faced during the decision-making process. In theory, AI tools have various advantages; yet, in practice, such systems are more difficult to implement. The underlying work explores how a real estate company is responding to the rapidly changing environment and implementing new technologies. According to the findings of the qualitative research conducted – which includes 10 interviews with employees of a selected real estate company and secondary data from journal articles, books and online sources – most of the AI tools are currently still in the testing phase. The key benefits discovered during the research include increased productivity as a result of faster, more efficient, and effective decision-making. However, when implementing new systems, the company must define several factors, including technical and cooperative compatibility. The results suggest that, in the future, AI will take a more central role in real estate companies, whereas it currently only acts as a decision support system. In general, the application of AI, resulting in an improvement of the decision-making process, might have a positive impact on the overall performance of the real estate company.pt_PT
dc.description.abstractPara uma empresa imobiliária, é mais difícil adaptar-se aos desenvolvimentos actuais do que a outras indústrias, uma vez que têm ciclos de investimento mais longos e, portanto, maior consistência e mais tempo para se adaptarem. Contudo, as novas tecnologias poderiam ajudar a resolver alguns dos desafios enfrentados durante o processo de tomada de decisão. Em teoria, as ferramentas de IA têm várias vantagens; no entanto, na prática, tais sistemas são mais difíceis de implementar. O trabalho subjacente explora a forma como uma empresa imobiliária está a responder ao ambiente em rápida mudança e a implementar novas tecnologias. De acordo com os resultados da investigação qualitativa realizada - que inclui 10 entrevistas com empregados de uma empresa imobiliária seleccionada e dados secundários de artigos de revistas, livros e fontes em linha - a maioria das ferramentas de IA ainda se encontra actualmente em fase de teste. As principais vantagens descobertas durante a investigação incluem o aumento da produtividade como resultado de uma tomada de decisão mais rápida, mais eficiente e eficaz. No entanto, ao implementar novos sistemas, a empresa deve definir vários factores, incluindo a compatibilidade técnica e cooperativa. Os resultados sugerem que, no futuro, a IA assumirá um papel mais central nas empresas imobiliárias, enquanto que actualmente actua apenas como um sistema de apoio à decisão. Em geral, a aplicação da IA, resultando numa melhoria do processo de tomada de decisão, pode ter um impacto positivo no desempenho global da empresa imobiliária.pt_PT
dc.identifier.tid203133145pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45850
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectArtificial intelligencept_PT
dc.subjectDecision-making processpt_PT
dc.subjectReal estate industrypt_PT
dc.subjectTechnologypt_PT
dc.subjectInteligência artificialpt_PT
dc.subjectProcesso decisóriopt_PT
dc.subjectIndústria imobiliáriapt_PT
dc.subjectTecnologiapt_PT
dc.titleThe impact of artificial intelligence on the decision-making process of a real estate companypt_PT
dc.title.alternativeO impacto da inteligência artificial no processo de tomada de decisão de uma empresa imobiliáriapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203133145.pdf
Size:
715.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: