Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Content on demand : the disruption of OTT platforms in portuguese media distribution

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152116216_Tiago Pereira_DPDFA.pdf1.44 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The aim of this study is to understand the OTT platforms’ business model and how it will change the Portuguese content distribution industry and its stakeholders in the following decade. By analyzing the existing OTT platforms, how they appeared and way and pace at which they developed, we measure the impact the OTT platforms have already created in the existing players. Furthermore, analyzing the industry’s current and past performance, its major players and customers, it’s possible to forecast the future impact of this potential industry disruptor. To understand the impact OTT platforms will have in content consumption it’s necessary to understand the ways they have already affected customer behavior, (rising customers’ demand for control of the way they view content being only one, but important consequence of the business model), which in turn will serve as a starting point of the study of the industry evolution. Through the analysis of surveys made to relevant customer segments and expert interviews, major industry influencers were identified (technology, content exclusivity and 1P versus 3P bundle price gap), and an analysis was made of the range of possibilities these influencers might react in the coming years to the disruption, resulting in three consolidated scenarios of the future of the content distribution industry were made, based on the aggregation of the most likely responses. Finally, a deeper analysis of each scenario was made, as well as an evaluation of the likelihood of occurrence.
O objetivo do estudo é compreender o modelo de negócio das plataformas OTT e a forma como este modelo vai afetar a indústria de distribuição de conteúdos portuguesa e os seus respetivos intervenientes na próxima década. Através de uma análise às plataformas OTT existentes em Portugal e no estrangeiro, como surgiram e a velocidade e forma como se desenvolveram, mediu-se o impacto que as mesmas irão ter nos agentes primários e secundários. De forma complementar, uma análise às reações presentes e passadas dos principais agentes da indústria permite prever o efeito futuro deste particular potencial disruptor. Para compreender o impacto que as plataformas OTT vão ter na indústria, é necessário primeiro compreender o impacto presente, sendo já a forma como o cliente é cada vez mais exigente no controlo que quer ter sobre a forma como visiona o seu conteúdo uma consequência deste modelo, servindo de ponto de partida do estudo que vai ser efetuado. Através da análise de inquéritos feitos a segmentos chave e de entrevistas a peritos da indústria, foram identificados os principais influenciadores da indústria (tecnologia, exclusividade de conteúdos, gap de preço 1P vs 3P), uma análise do espectro de possibilidades de reação dos influenciadores à disrupção foi feita resultando em três cenários consolidados agregados com base nas reações dos influenciadores cruzadas com as reações dos agentes. Finalmente, cada um dos cenários foi avaliado com base da probabilidade futura de se passarem.

Description

Keywords

Pay-tv OTT platforms Content exclusivity 1P versus 3P price gap Technology Plataformas OTT Exclusividade de conteúdos Diferença de preço1P versus 3P Tecnologia

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue