Repository logo
 
Publication

The commercial viability of the Arctic shipping routes

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorPinheiro, Susana Frazão
dc.contributor.authorNilsen, Alexander
dc.date.accessioned2014-12-02T09:58:38Z
dc.date.available2014-12-02T09:58:38Z
dc.date.issued2013-07-02
dc.date.submitted2013
dc.description.abstractIt is commonly held that the Arctic Ocean and Arctic routes, presents an alternative to the traditional shipping routes through the Suez- and Panama- Channel, which is less time and cost consuming. This thesis strives to uncover weather or not this is the case by assessing the environmental developments, the distance and time characteristics of each defined route, as well as the individual costs associated with each route. The results from the alternative Arctic routes are then compared with the traditional routes. The results show that, though the distance between most of the ports of departure and arrival are in most cases shorter or considerable shorter, in extent presenting a decrease in the voyage time. Current sea ice conditions on the other hand only allow for the commercial shipping operations along the Northern Sea Route (NSR). The cost comparison proves that the NSR only become profitable with the implementation of the know industry practise of slow speed. The result is important as it has the prospective possibility to alter the commercial shipping traffic around the world, connecting major parts of the world with a less costly and faster way of trade.por
dc.description.abstractÉ geralmente aceite que o Oceano Ártico e as rotas do Ártico, constituem uma alternativa às rotas de navegação tradicionais, através dos canais do Suez e do Panamá, por serem menos despendiosas em termos de tempo e custos. Esta tese procura aferir da vericidade dessa suposição através da avaliação dos progressos ambientais, da distância e do tempo de cada uma das rotas definidas, assim como dos custos individuais associados com cada rota. Os resultados das rotas alternativas do Ártico são depois comparados com os custos das rotas tradicionais mostrando que no primeiro caso a distância entre os portos de partida e chegada é na maioria dos casos inferior ou consideravelmente inferior, resultando numa diminuição no tempo de viagem. Por outro lado, as condições actuais do gelo marítimo permitem apenas as operações ao longo da rota do Mar do Norte (NSR). A comparação de custos mostra que a NSR apenas se tornará lucrativa com a implementação da conhecida prática de navegação em slow speed. Os resultados são importantes uma vez que ilustram o potencial que estas rotas tem de alterar o tráfego comercial marítimo mundial, ligando a maior parte dos portos de forma mais barata e rápida.por
dc.identifier.tid201090740
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/15827
dc.language.isoengpor
dc.subjectGlobal warmingpor
dc.subjectSea icepor
dc.subjectArctic shipping routespor
dc.subjectCost comparisonpor
dc.subjectTime comparisonpor
dc.subjectCommercial viabilitypor
dc.subjectAquecimento globalpor
dc.subjectGelo marinhopor
dc.subjectRotas de navegação do Árticopor
dc.subjectComparação de custospor
dc.subjectComparação de tempospor
dc.subjectViabilidade comercialpor
dc.titleThe commercial viability of the Arctic shipping routespor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201090740.pdf
Size:
2.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: