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How digital payment apps may contribute to the adoption of e-commerce among brazilians : a study on the barriers and motivations for adoption

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSouto, Daniela Langaro da Silva do
dc.contributor.authorFanzeres, Luísa Martins
dc.date.accessioned2021-10-01T08:56:22Z
dc.date.available2021-10-01T08:56:22Z
dc.date.issued2021-05-05
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractWith the growth of the e-commerce industry in Brazil, companies have started to invest in new technologies in order to create more user-friendly interfaces. The COVID-19 pandemic has boosted the digital payment industry, and more and more, new consumers are attracted by the e-wallet conveniences every day. This study tests the concept of e-wallets applications contributing to the adoption of e-commerce among Brazilians. In this sense, the barriers and motivations of the present business were studied. Data was collected and 275 valid responses obtained. The Spearman's Correlation and Logit Regression was performed. The first one to measure correlations between variables and the second one to study the causality effects between the dependent and independent variables. Thus, being able to validate hypothesis. Findings suggest that the intention to transact has a significant correlation with perceived usefulness, perceived ease of use and trust, meanwhile, trust has significant correlation with perceived risk of e-wallets. However, regression tests reveal perceived ease of use and usefulness as the only significant motivations that influence the effects on users´ future intentions. Moreover the study support the potential contribution of e wallet to the adoption of e-commerce among Brazilians pointing out usefulness and easiness as the key elements to be worked out by managers.pt_PT
dc.description.abstractCom o crescimento da indústria de e-commerce no Brasil, empresas começaram a investir em novas tecnologias com o objetivo de criar interfaces mais simples de serem usadas. A pandemia do COVID-19 impulsionou a indústria do pagamento digital e mais consumidores foram atraídos pela conveniência das carteiras digitais. Este estudo testa o conceito de carteiras digitais contribuírem para adoção do e-commerce entre brasileiros. Assim, percebe-se que há barreiras e motivações presentes nesse negócio que está sendo estudado. A base de dados foi coletada e 275 respostas válidas foram obtidas. Os resultados foram analisados usando o teste de Correlação de Spearman para identificar a relação entre duas variáveis, seguido do teste de Regressão Logística para validar as hipóteses. Os resultados sugerem que a intenção de transacionar tem correlação significativa como percepção de utilidade, percepção de facilidade de uso, e confiança. E a percepção de risco das carteiras digitais tem uma correlação positiva com a confiança. Entretanto, a regressão mostra que percepção de utilidade e percepção de facilidade de uso são os únicos motores motivacionais que influenciam o uso futuro do aplicativo. Além disso, esse estudo acredita que as carteiras digitais apresentam uma potencial contribuição para a adoção do e-commerce dentre os brasileiros, devido a percepção de facilidade e utilidade do aplicativo.pt_PT
dc.identifier.tid202728560pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35356
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectE-commercept_PT
dc.subjectBrazilpt_PT
dc.subjectE-walletspt_PT
dc.subjectPayment methodspt_PT
dc.subjectIntention to transactpt_PT
dc.subjectPerceived ease of usept_PT
dc.subjectPerceived usefulnesspt_PT
dc.subjectTrustpt_PT
dc.subjectPerceived risk of e-walletspt_PT
dc.subjectBrasilpt_PT
dc.subjectCarteiras digitaispt_PT
dc.subjectIntenção de transacionarpt_PT
dc.subjectPercepção de utilidadept_PT
dc.subjectPercepção de facilidade de usopt_PT
dc.subjectConfiançapt_PT
dc.subjectPercepção de risco das carteiras digitaispt_PT
dc.titleHow digital payment apps may contribute to the adoption of e-commerce among brazilians : a study on the barriers and motivations for adoptionpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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