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Mentora Health : a study on the value proposition, customer segments, and revenue model of a new business opportunity in the oncological field

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSalvado, João Cotter
dc.contributor.authorSchnepper, Luisa
dc.date.accessioned2021-10-01T13:33:05Z
dc.date.available2021-10-01T13:33:05Z
dc.date.issued2021-04-30
dc.date.submitted2021-04
dc.description.abstractCancer is the second-leading cause of death worldwide. On a global scale, one in six deaths was caused by cancer in 2018 [86]. Even though research suggests that a variety of complementary treatments may substantially increase cancer patients’ quality of life as well as recovery and even decrease mortality, cancer care is commonly focused on clinical treatment solely. Therefore, the startup Mentora Health made it their mission to approach cancer care more holistically and identified a new business opportunity: an online B2C marketplace that connects cancer patients with professionals specialized in complementary cancer care. This paper aims to explore the market environment as well as define how the company can create, deliver, and capture value with such a platform. Secondary data was hence used to estimate the market size, identify competitors, and conduct an industry analysis. In-depth customer interviews with complementary cancer care professionals as supply-side and cancer patients as demand-side of the marketplace were conducted to explore both customer segments regarding their jobs-to-be-done, pains, and gains to subsequently derive a value proposition for both sides of the marketplace. Moreover, the interviews were used to reveal their willingness to pay. Finally, benchmarking and insights from the customer interviews helped obtain a new value curve for the marketplaces and identify a commission-based model as a potential revenue model with a supply-side commission rate between 11% and 20,5%.pt_PT
dc.description.abstractCancro é a segunda maior causa de morte em todo o mundo. Globalmente, uma em seis mortes deveu-se ao cancro em 2018 [86]. Apesar de a investigação sugerir que a variedade de tratamentos complementares pode aumentar substancialmente a qualidade de vida e a recuperação dos pacientes com cancro, e até mesmo diminuir a mortalidade, o tratamento do cancro é geralmente focado no tratamento clínico. Portanto, a startup Mentora Health assumiu como missão abordar o tratamento do cancro mais holisticamemte e identificou uma nova oportunidade de negócio: um mercado B2C online que conecta pacientes com cancro com profissionais especializados em tratamento complementar do cancro. Esta dissertação tem como objetivo explorar o ambiente de mercado e definir como a empresa pode criar, entregar e capturar valor com esta plataforma. Dados secundários foram usados para estimar o tamanho do mercado, identificar concorrentes e analisar o sector. Entrevistas com profissionais de tratamento complementar do cancro e pacientes com cancro foram realizadas para explorar ambos os segmentos de clientes em relação às necessidades, problemas e benefícios para subsequentemente derivar uma proposta de valor para ambos os lados do mercado. As entrevistas foram também utilizadas para avaliar a sua disposição a pagar. Finalmente, o benchmarking e as conclusões das entrevistas ajudaram a obter uma nova curva de valor para os mercados e a identificar um modelo de comissão como um modelo de receita potencial com uma taxa de comissão do lado da oferta entre 11% e 20,5%.pt_PT
dc.identifier.tid202728455pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35361
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMarket analysispt_PT
dc.subjectBusiness modelpt_PT
dc.subjectValue proposition canvaspt_PT
dc.subjectMarketplacept_PT
dc.subjectCustomer segmentpt_PT
dc.subjectRevenue modelpt_PT
dc.subjectPrice sensitivity meterpt_PT
dc.subjectAnálise de mercadopt_PT
dc.subjectModelo de negóciopt_PT
dc.subjectProposta de valorpt_PT
dc.subjectSegmento de clientept_PT
dc.subjectModelo de receitapt_PT
dc.subjectMedidor de sensibilidade de preçopt_PT
dc.titleMentora Health : a study on the value proposition, customer segments, and revenue model of a new business opportunity in the oncological fieldpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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