Repository logo
 
Publication

Brand placement disclosure on Instagram posts : the impact on behaviors towards the featured product

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo
dc.contributor.authorBicudo, Catarina Silva de Almeida
dc.date.accessioned2024-12-30T15:20:08Z
dc.date.available2024-12-30T15:20:08Z
dc.date.issued2024-10-17
dc.date.submitted2024-09-10
dc.description.abstractThis research seeks to determine whether it's more worth it to pay for sponsored endorsements, or to promote organic ones (e.g., send products to potential endorsers and hope they make content out of it), and therefore help marketers in their budget allocation decisions. Accordingly, an experimental study was conducted to investigate if the absence or presence of a sponsorship disclosure on Instagram posts impacts the post's credibility, and subsequently behaviors towards the product featured, such as value perception and purchase intention. Surprisingly, findings show that disclosure does not have a significant direct effect on either post credibility, product value perception or product purchase intention. Despite this, survey results reveal that post credibility significantly affects value perception and purchase intention, and value perception considerably influences purchase intention.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação pretende avaliar se é mais eficiente pagar a influenciadores por conteúdos com produtos, ou promover conteúdos orgânicos (por exemplo, enviar produto de oferta e esperar que divulguem conteúdos) e assim ajudar gestores de marca nas suas decisões de alocação orçamental. Com esse objetivo em mente, foi realizado um estudo experimental para investigar se a ausência ou presença dos identificadores de patrocínio (ex: "parceria paga com…") nas publicações de Instagram influencia a credibilidade da publicação e, consequentemente, os comportamentos em relação ao produto destacado, como a perceção de valor e a intenção de compra. Surpreendentemente, os resultados do inquérito demonstram que a presença do distintivo não tem um efeito direto significativo na credibilidade da publicação, nem na perceção do valor do produto ou intenção de compra. Contudo, o estudo revela que a credibilidade da publicação afeta significativamente a perceção de valor e intenção de compra do produto, e que por sua vez a perceção de valor influencia a intenção de compra.pt_PT
dc.identifier.tid203731352pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/47670
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInfluencer marketingpt_PT
dc.subjectBrand placementpt_PT
dc.subjectProduct placementpt_PT
dc.subjectEndorsementpt_PT
dc.subjectAdvertisingpt_PT
dc.subjectInstagrampt_PT
dc.subjectSponsorship disclosurept_PT
dc.subjectCredibilitypt_PT
dc.subjectValue perceptionpt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectMarketing de influenciadorespt_PT
dc.subjectColocação de marcapt_PT
dc.subjectColocação de produtopt_PT
dc.subjectPatrocíniopt_PT
dc.subjectPublicidadept_PT
dc.subjectCredibilidadept_PT
dc.subjectPerceção de valorpt_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.titleBrand placement disclosure on Instagram posts : the impact on behaviors towards the featured productpt_PT
dc.title.alternativeExpor patrocínios em publicações no Instagram : impacto nos comportamentos para com o produto destacadopt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203731352.pdf
Size:
1.78 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: