Repository logo
 
Publication

Managing "time" : the digital challenge of century old luxury watch brands

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorIranmanesh, Ario
dc.date.accessioned2021-09-09T10:01:45Z
dc.date.available2021-09-09T10:01:45Z
dc.date.issued2021-02-05
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractLuxury watch brands have been slow to adapt to the contemporary world, where the consumers research and consumption is increasingly digital. Literature showed that brands and their heritage were not ideal to blend with digital. Therefore, this dissertation seeks to understand how luxury watch brands can maintain and implement their heritage, in order to stay relevant in the digitized world of consumers. To answer this research question, we conducted a multiple case study on three luxury watch brands: Cartier, Breitling and IWC . Findings suggest that brands implement their heritage in unorthodox and creative ways to construct engaging, emotional but also educating experiences for the consumers. Crucially, the brands make sure that digital initiatives are not purely innovative but true to their heritage, thus holding authentic value and connections with the past and present. Ensuring contemporary relevancy of the heritage and their stories, is ultimately establishing relevancy and timelessness for the brand itself, and is the key for another century of longevity for brands.pt_PT
dc.description.abstractAs marcas de relógios de luxo têm tido uma adaptação lenta às novas tendências mundiais, onde a procura dos consumidores e os padrões de consumo se têm tornado cada vez digitais. A literatura demonstrou que as marcas e respetivas heranças não se conseguem harmonizar tão facilmente com o mundo digital. Assim, esta dissertação procura estudar a forma como as marcas de relógios de luxo podem manter e implementar a sua herança, a fim de se tornarem relevantes, num contexto mundial de digitalização. No sentido de responder à questão central deste trabalho, desenvolvemos um caso de estudo a três marcas de relógios de luxo: Cartier, Breitling e IWC. As descobertas obtidas permitem deduzir que as marcas implementam a sua herança de uma forma original e criativa para criar interação emocional, mas também experiências educativas para os consumidores. É imperativo que as marcas se assegurem que as iniciativas digitais não sejam puramente inovadoras mas leais à sua herança, e que tenham, consequentemente, um valor autêntico ligado ao passado e presente. Assegurar a relevância atual da sua herança e tradições, representa relevância e intemporalidade da marca, sendo o ingrediente de sucesso para a longevidade das marcas no futuro.pt_PT
dc.identifier.tid202657396pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34704
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury watch brandspt_PT
dc.subjectHeritagept_PT
dc.subjectImplementationpt_PT
dc.subjectMaintenancept_PT
dc.subjectDigitizationpt_PT
dc.subjectMarcas de relógios de luxopt_PT
dc.subjectHerançapt_PT
dc.subjectImplementaçãopt_PT
dc.subjectPreservaçãopt_PT
dc.subjectDigitalizaçãopt_PT
dc.titleManaging "time" : the digital challenge of century old luxury watch brandspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202657396.pdf
Size:
1.42 MB
Format:
Adobe Portable Document Format