Repository logo
 
Publication

Analysis of a competitive market relocation to China for a private automotive manufacturing company through an internationalization strategy

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRomeiro, Paulo Alexandre Mendes Ramos
dc.contributor.authorFernandes, Maria Teresa Monteiro
dc.date.accessioned2019-12-20T16:01:11Z
dc.date.issued2019-04-30
dc.description.abstractThe auto industry globalization influences all the supply chain, and, in fact, research has shown that the industry’s giant players, specifically the OEMs (Original Equipment Manufacturers), are demanding global suppliers. We analyzed an European private familyowned automotive interior fabric and foils manufacturing company with two production plants located in Europe, it needs to be capable of follow its main clients’ strategies. The company is currently exporting its products through local agents to fulfill its clients’ requirements in China. However, after a market analysis, to export seems not be a sufficient strategy to have a sustainable growth in China in the long run. In order to both fulfill the market requirements and be congruent with the company’s organizational culture there were analyzed, additionally, four relocation strategies, to have local warehouses, to sell the technology to a Chinese company, and to produce abroad, through a wholly owned subsidiary or a JV agreement. Combining the two conditions with the company past experiences, to do a JV agreement was chosen as the most suitable strategy. Indeed, to have a Chinese partner has many advantages in such highly competitive and unknown market. A production plant inland allows the company to defend its European clients in China, and, besides, opens the door to future growth opportunities, being China the world biggest automotive market.pt_PT
dc.description.abstractA globalização na indústria automóvel influencia toda a cadeia de fornecimento e, de facto, há estudos que mostram que as principais OEMs europeias procuram fornecedores à escala global. Como empresa familiar, privada, fabricante de tecidos plastificados e outros revestimentos de materiais para interiores da indústria automóvel, precisa de ser capaz de seguir as estratégias dos seus principais clientes. Neste momento, para conseguir satisfazer as necessidades dos seus clientes na China a empresa exporta os produtos através de agentes locais. Depois de analisar o mercado, torna-se evidente que exportar não é suficiente para garantir um crescimento sustentável na China a longo prazo. Com vista a preencher os requisitos do mercado e, ao mesmo tempo, ser congruente com a cultura organizacional da empresa, foram analisadas, adicionalmente, quatro estratégias, ter um armazém local, vender a tecnologia a uma empresa Chinesa, e produzir na China, sob a forma de uma subsidiária integral ou de uma JV com uma empresa Chinesa. Combinando as duas condições com experiências passadas da empresa, fazer um acordo JV foi a estratégia escolhida como mais adequada. O facto de ter um parceiro Chinês traz, realmente, muitas vantagens para uma empresa estrangeira num mercado que é híper competitivo e desconhecido. Numa primeira fase, esta estratégia permite que a empresa defenda o seu mercado Europeu, os seus clientes que estão na China, e, ulteriormente, abre as portas a futuras oportunidades de crescimento, sendo a China o maior mercado automóvel do mundo.pt_PT
dc.identifier.tid202270580pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29015
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalization strategypt_PT
dc.subjectRelocation strategypt_PT
dc.subjectAutomotive industrypt_PT
dc.subjectChinapt_PT
dc.subjectFamily-owned companypt_PT
dc.subjectPrivate companypt_PT
dc.subjectEstratégia de internacionalizaçãopt_PT
dc.subjectEstratégia de relocaçãopt_PT
dc.subjectIndústria automóvelpt_PT
dc.subjectEmpresa familiarpt_PT
dc.subjectEmpresa privadapt_PT
dc.titleAnalysis of a competitive market relocation to China for a private automotive manufacturing company through an internationalization strategypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Dissertation.pdf
Size:
15.65 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: