Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Analysis of a competitive market relocation to China for a private automotive manufacturing company through an internationalization strategy

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Dissertation.pdf15.65 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The auto industry globalization influences all the supply chain, and, in fact, research has shown that the industry’s giant players, specifically the OEMs (Original Equipment Manufacturers), are demanding global suppliers. We analyzed an European private familyowned automotive interior fabric and foils manufacturing company with two production plants located in Europe, it needs to be capable of follow its main clients’ strategies. The company is currently exporting its products through local agents to fulfill its clients’ requirements in China. However, after a market analysis, to export seems not be a sufficient strategy to have a sustainable growth in China in the long run. In order to both fulfill the market requirements and be congruent with the company’s organizational culture there were analyzed, additionally, four relocation strategies, to have local warehouses, to sell the technology to a Chinese company, and to produce abroad, through a wholly owned subsidiary or a JV agreement. Combining the two conditions with the company past experiences, to do a JV agreement was chosen as the most suitable strategy. Indeed, to have a Chinese partner has many advantages in such highly competitive and unknown market. A production plant inland allows the company to defend its European clients in China, and, besides, opens the door to future growth opportunities, being China the world biggest automotive market.
A globalização na indústria automóvel influencia toda a cadeia de fornecimento e, de facto, há estudos que mostram que as principais OEMs europeias procuram fornecedores à escala global. Como empresa familiar, privada, fabricante de tecidos plastificados e outros revestimentos de materiais para interiores da indústria automóvel, precisa de ser capaz de seguir as estratégias dos seus principais clientes. Neste momento, para conseguir satisfazer as necessidades dos seus clientes na China a empresa exporta os produtos através de agentes locais. Depois de analisar o mercado, torna-se evidente que exportar não é suficiente para garantir um crescimento sustentável na China a longo prazo. Com vista a preencher os requisitos do mercado e, ao mesmo tempo, ser congruente com a cultura organizacional da empresa, foram analisadas, adicionalmente, quatro estratégias, ter um armazém local, vender a tecnologia a uma empresa Chinesa, e produzir na China, sob a forma de uma subsidiária integral ou de uma JV com uma empresa Chinesa. Combinando as duas condições com experiências passadas da empresa, fazer um acordo JV foi a estratégia escolhida como mais adequada. O facto de ter um parceiro Chinês traz, realmente, muitas vantagens para uma empresa estrangeira num mercado que é híper competitivo e desconhecido. Numa primeira fase, esta estratégia permite que a empresa defenda o seu mercado Europeu, os seus clientes que estão na China, e, ulteriormente, abre as portas a futuras oportunidades de crescimento, sendo a China o maior mercado automóvel do mundo.

Description

Keywords

Internationalization strategy Relocation strategy Automotive industry China Family-owned company Private company Estratégia de internacionalização Estratégia de relocação Indústria automóvel Empresa familiar Empresa privada

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue