Repository logo
 
Publication

Internationalization of the German podcast industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Ricardo Ferreira
dc.contributor.authorHanfft, Paul-Anton
dc.date.accessioned2023-05-30T08:30:39Z
dc.date.available2023-05-30T08:30:39Z
dc.date.issued2023-01-25
dc.date.submitted2022
dc.description.abstractThis dissertation aims to understand the internationalization of the German Podcast Industry and includes a case study about the firm Podstars by OMR, identifying its past internationalization projects and future potential for an internationalization strategy. Furthermore, it will give an overview of the status quo of the internationalization of the German podcast industry and its development, how other players are getting involved in the market and what their projects are. The presented case study is supported by several expert interviews of executives from Podstars by OMR, sharing their knowledge and predictions of the industry. Analyzing their past projects and discussing possible internationalization opportunities. The dissertation concludes with a teaching note for pedagogical reasons transferring the findings of the case study to the theoretical background. The theoretical background is composed by the Uppsala Model, Network Theory and Competitive Advantage. The dissertation will give managerial implication to Popstars by OMR for a possible internationalization strategy. Results show challenges for internationalization of the podcast industry e.g., cultural differences, language barrier, consumer behavior. Key success factors are sufficient market analysis and adaption of the product. Nevertheless, a successful growth strategy for Podstars by OMR includes an international expansion strategy, due to the face that the German podcast industry is becoming more and more internationalized.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação visa compreender a internacionalização da indústria alemã de podcasts e inclui um estudo de caso sobre a firma Podstars by OMR, identificando os seus projectos de internacionalização passados e o seu potencial futuro para uma estratégia de internacionalização. Além disso, dará uma visão geral do status quo da internacionalização da indústria alemã de podcasts e do seu desenvolvimento, como outros actores se estão a envolver no mercado e quais são os seus projectos. O estudo de caso apresentado é apoiado por várias entrevistas de peritos de executivos da Podstars by OMR, partilhando os seus conhecimentos e previsões sobre a indústria. Analisando os seus projectos passados e discutindo possíveis oportunidades de internacionalização. A dissertação conclui com uma nota pedagógica por razões pedagógicas, transferindo os resultados do estudo de caso para o fundo teórico. O fundo teórico é composto pelo Modelo Uppsala, Teoria da Rede e Vantagem Competitiva. A dissertação dará implicação de gestão à Popstars by OMR para uma possível estratégia de internacionalização. Os resultados mostram desafios para a internacionalização da indústria do podcast, por exemplo, diferenças culturais, barreira linguística, comportamento do consumidor. Os factoreschave de sucesso são uma análise de mercado e adaptação suficiente do produto. No entanto, uma estratégia de crescimento bem-sucedida para Podstars by OMR inclui uma estratégia de expansão internacional, devido à face que a indústria alemã de podcast está a internacionalizar-se cada vez mais.pt_PT
dc.identifier.tid203252683pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41245
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternationalizationpt_PT
dc.subjectPodcastpt_PT
dc.subjectCompetitive advantagept_PT
dc.subjectNetwork theorypt_PT
dc.subjectUppsala modelpt_PT
dc.subjectPorters diamondpt_PT
dc.subjectResourced based viewpt_PT
dc.subjectMarket based viewpt_PT
dc.subjectInternacionalizaçãopt_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectTeoria da redept_PT
dc.subjectModelo Uppsalapt_PT
dc.subjectDiamante Porterspt_PT
dc.subjectVisão baseada nos recursospt_PT
dc.subjectVisão baseada no mercadopt_PT
dc.titleInternationalization of the German podcast industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203252683.pdf
Size:
719.4 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203252683.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: