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Sustainable initiatives in the luxury industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorVieites, Yan
dc.contributor.authorFrerebeau, Camille
dc.date.accessioned2023-05-08T14:08:12Z
dc.date.available2023-05-08T14:08:12Z
dc.date.issued2022-10-20
dc.date.submitted2022
dc.description.abstractPurpose – The goal of this study is (a) to examine how sustainable initiatives influence perceptions about luxury brands and products and (b) to assess the relative effectiveness of different types of initiatives. Design / Methodology – We employed an experimental approach and examined the data using quantitative analysis. The study evaluated if and how customers' willingness to pay for sustainable items varied across different types of sustainable initiatives, after being randomly exposed to one of five scenarios. Findings – The results of the study suggest that sustainable initiatives vary widely in their effectiveness, none of the conditions affected the consumers’ willingness to pay, except for the condition involving recycled materials from other luxury ateliersin which participants indicated a higher willingness to pay. Research limitations – This study was based on a hypothetical scenario, so participants were not spending their own money. Further, since the luxury brand chosen in the experiment is well known, it may have resulted in a ceiling effect in participants' judgments. Then, we were unable to document, when the use of recycled material from other luxury brands have a positive effect, why it occurs in the first place. Practical Implications – This study can assist brands more successfully promote sustainable practices in the luxury industry. Furthermore, this work helps to improve knowledge of how people view recycled products and may help to reduce future demand for virgin materials.pt_PT
dc.description.abstractObjectivo - O objectivo deste estudo é (a) examinar como iniciativas sustentáveis influenciam as percepções sobre marcas e produtos de luxo e (b) avaliar a eficácia relativa de diferentes tipos de iniciativas. Metodologia - Utilizámos uma abordagem experimental e examinámos os dados utilizando uma análise quantitativa. O estudo avaliou se e como a vontade dos clientes de pagar por artigos sustentáveis variava entre diferentes tipos de iniciativas sustentáveis, depois de terem sido expostos aleatoriamente a um de cinco cenários. Conclusões - Os resultados do estudo sugerem que as iniciativas sustentáveis variam muito na sua eficácia, nenhuma das condições afectou a vontade de pagamento dos consumidores, excepto a condição que envolve materiais reciclados de outros ateliers de luxo. Limitações da investigação - Este estudo baseou-se num cenário hipotético, pelo que os participantes não estavam a gastar o seu próprio dinheiro. Além disso, uma vez que a marca de luxo escolhida na experiência é bem conhecida, pode ter resultado num efeito de tecto nos julgamentos dos participantes. Então, não conseguimos documentar, quando a utilização de material reciclado de outras marcas de luxo tem um efeito positivo. Implicações práticas - Este estudo pode ajudar as marcas a promover com mais sucesso práticas sustentáveis na indústria do luxo. Além disso, este trabalho ajuda a melhorar o conhecimento de como as pessoas vêem os produtos reciclados e pode ajudar a reduzir a procura futura de materiais virgens.pt_PT
dc.identifier.tid203133056pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/41061
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainable initiativept_PT
dc.subjectRecyclingpt_PT
dc.subjectSustainable consumer behaviorpt_PT
dc.subjectLuxury brandpt_PT
dc.subjectIniciativa sustentávelpt_PT
dc.subjectReciclagempt_PT
dc.subjectComportamento sustentável do consumidorpt_PT
dc.titleSustainable initiatives in the luxury industrypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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