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Supplier partnership and intra-industry diversification : the case of Aston Martin’s Mid-Engine segment

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMorais, Ricardo Alexandre
dc.contributor.authorBrito, Duarte Ferreira de
dc.date.accessioned2022-11-28T15:25:01Z
dc.date.available2022-11-28T15:25:01Z
dc.date.issued2022-10-12
dc.date.submitted2022-09
dc.description.abstractFirms that compete in rapidly changing industries, such as the automotive one, frequently establish supplier’s partnership to gain a competitive advantage in the market. As a result, previous studies have examined supplier engagement in the development of new projects and concluded that it has an influence on project cost, development time, and project quality. Despite the relevant findings made by scholars in this regard, literature still lacks on explaining the effect of supplier involvement in the case of moving to a new segment within the same industry (Intra-industry diversification), where dependence on suppliers is intense, due to the novelty of the technology involved. Furthermore, it falls short of demonstrating how the supplier helps to accomplish the diversification drivers. Given that, this dissertation aims to respond to the following question: “How does the Supplier Partnership impacts the process of Intra-Industry Diversification?” For this purpose, a case study on Aston Martin was conducted mostly relying on primary data from interviews. This dissertation indicates that access to supplier capabilities has a favourable impact on product quality, cost, and development time. However, the heavy reliance on the partner's technology, the usage of improper industrial procedures, and the absence of contractual protection are factors that lead to the conclusion, contrary to claims by previous research, that partnerships with suppliers are not a synonym of better performance. This research findings are depicted in a framework that can be utilised in the future to evaluate the influence of supplier collaborations on new products development.pt_PT
dc.description.abstractAs empresas que competem em indústrias de rápidas mudanças, como a indústria automóvel, usam as parcerias com fornecedores como forma de alcançar vantagem competitiva no mercado. A literatura tem analisado o impacto destas parcerias no desenvolvimento de novos projetos e concluiu que as mesmas impactam ao nível dos custos, tempo de desenvolvimento, e qualidade. No entanto, apesar das relevantes descobertas, ainda não se conseguiu explicar o efeito do envolvimento de fornecedores no caso de uma mudança para um novo segmento dentro da mesma indústria (diversificação Intra indústria), onde a dependência pelo parceiro é intensa, dada a novidade da tecnologia envolvida. Para além disso, a mesma literatura fica aquém em explicar de que forma o fornecedor contribui para o alcance dos objetivos da diversificação. Assim, esta dissertação visa responder à seguinte questão: “De que forma a parceria com fornecedores impacta o processo de Diversificação Intra indústria?” Para isso, foi realizado um estudo de caso sobre a Aston Martin, tendo como fonte primária dados recolhidos em entrevistas. Esta dissertação conclui que o acesso às novas competências do fornecedor melhora a qualidade do produto, assim como o seu custo e tempo de desenvolvimento. No entanto, a alta dependência pela tecnologia do parceiro, a incorporação de processos inadequados para a indústria, e a falta de proteção contratual levam a que, ao contrário do referido por vários autores, as parcerias com fornecedores nem sempre sejam sinónimo de uma melhor performance. Os resultados da pesquisa foram inseridos num modelo teórico, para que, no futuro, seja possível avaliar o impacto das parcerias com fornecedores no desenvolvimento de novos produtos.pt_PT
dc.identifier.tid203088409pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39414
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSupplier partnershippt_PT
dc.subjectIntra-industry diversificationpt_PT
dc.subjectCase studypt_PT
dc.subjectAston Martinpt_PT
dc.subjectRed Bull advanced technologiespt_PT
dc.subjectParceria com Fornecedorespt_PT
dc.subjectDiversificação intra-indústriapt_PT
dc.subjectEstudo de casopt_PT
dc.titleSupplier partnership and intra-industry diversification : the case of Aston Martin’s Mid-Engine segmentpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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