Repository logo
 
Publication

A marketing approach in a nonprofit microcredit organization : case study about ANDC - Associação Nacional de Direito ao Crédito

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorPinheiro, Susana Frazão
dc.contributor.authorMacedo, Maria Belo da Costa Sousa de
dc.date.accessioned2014-07-15T15:24:46Z
dc.date.available2014-07-15T15:24:46Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.description.abstractThe main objective of this master’s thesis, in the form of a Case Study, is to ascertain whether ANDC – Associação Nacional de Direito ao Crédito, a nonprofit Portuguese microcredit association, can potentiate its performance by introducing a marketing approach in the organization. In other words, the study intends to understand marketing’s importance in ANDC, the ways of introducing it and thus be a reference to all nonprofit organizations that, similarly, believe that can improve their work through well coordinated and planned marketing initiatives. The thesis is divided into 5 major chapters: (1) Introduction, where a more detailed description of the entire study is provided; (2) Literature Review, which gives some theoretical background about microcredit and marketing concepts in the social sector; (3) Case Study, that tells ANDC’s history and progress throughout the years; (4) Teaching Notes, that develop 3 main questions for Professors’ Case Study’s discussion with students and (5) Conclusion, Limitations and Future Research, which conclude that marketing’s implementation in ANDC can indeed play an important role in organization’s overall performance and point out some limitations that can lead to possible future research.por
dc.description.abstractO principal objectivo desta tese de mestrado, escrita na forma de um estudo de caso, é verificar se a ANDC – Associação Nacional de Direito ao Crédito, uma associação Portuguesa sem fins lucrativos que promove o microcrédito em Portugal, pode potenciar a sua performance através da introdução do marketing na organização. Por outras palavras, o estudo pretende perceber a importância que o marketing pode ter na ANDC assim como as formas de o introduzir na organização, constituindo, assim, uma referência para todas as organizações sem fins lucrativos que, da mesma maneira, acreditam poder melhorar o seu trabalho através de iniciativas de marketing devidamente planeadas e coordenadas. A tese encontra-se dividida em 5 capítulos principais: (1) Introdução, na qual é descrito com maior detalhe o desenvolvimento de todo o estudo; (2) Revisão da Literatura, que aborda diversos conceitos teóricos sobre o microcrédito e outros sobre o marketing no sector social; (3) Estudo de Caso, que conta a história da ANDC e a sua evolução ao longo dos anos; (4) Notas Explicativas, que desenvolvem 3 questões essenciais para a discussão do caso entre professores e alunos e (5) Conclusão, Limitações e Futura Investigação, que concluem que a implementação de uma estratégia de marketing na ANDC pode, de facto, desempenhar um papel importante na performance da mesma, referindo algumas limitações que podem conduzir a possíveis estudos futuros.por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/14829
dc.language.isoengpor
dc.titleA marketing approach in a nonprofit microcredit organization : case study about ANDC - Associação Nacional de Direito ao Créditopor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
14829.pdf
Size:
1.98 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: