Repository logo
 
Publication

Creating sustainable value in the tourism sector : the case of Aldeia da Pedralva

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorRamus, Tommaso
dc.contributor.authorCarvalhos, Maria Madalena de Sousa Franco Marques dos
dc.date.accessioned2016-05-09T08:09:53Z
dc.date.available2016-05-09T08:09:53Z
dc.date.issued2016-02-19
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractThe intention of this master thesis is to understand which kind of tensions may arise in organizations operating in the tourism industry that try to balance economic, social and environmental objectives, and how is possible to address them. In particular, the analysis will be focused on the relationship between the company and its stakeholders and how to thrive following a sustainable strategy. The analysis is based on “Aldeia da Pedralva”, a Portuguese company located in a small village from the most tourist region of the country, and it was abandoned and almost in ruins until a group of entrepreneurs transformed it into a sustainable touristic project. The master thesis is structured in three main parts: (1) Case Study, where the company is presented; (2) Literature Review, where academic studies regarding the thematic are explored; (3) Teaching Note, providing guidelines to the instructor to analyze the case. Also included in this thesis are a) Introduction - where the topic under study is presented – and 2) Conclusion – main findings to answer the proposed research question.pt_PT
dc.description.abstractO intuito desta tese de mestrado é estudar os conflictos presentes em empresas do sector do turismo ao tentar equilibrar objectivos economicos, sociais e ambientais e como é possivel gerir tais conflictos. Em particular, a análise focar-se-à na relação entre a empresa e os seus stakeholders e em como ser bem sucedido através da adopção de uma estratégia sustentável. A análise será baseada na “Aldeia da Pedralva”, uma empresa portuguesa localizada numa pequena vila da principal região turística do país e que foi abandonada, encontrando-se quase em ruínas, até que um grupo de empreendedores a transformou num projecto sustentável. A tese encontra-se estruturada em três partes principais: (1) Caso de estudo, onde a empresa é apresentada; (2) Revisão literária, onde estudos académicos relacionados com a temática em questão são explorados; (3) Nota de Ensino, em que são dadas ao professor indicações relativas à análise do caso. Também incluídos nesta tese estão: a) Introdução – onde o objecto de estudo é apresentado – e b) Conclusão – principais tópicos de resposta às questões inicialmente colocadas.pt_PT
dc.identifier.tid201092905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/20067
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleCreating sustainable value in the tourism sector : the case of Aldeia da Pedralvapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152114039_Madalena Carvalhos_Aldeia da Pedralva.pdf
Size:
1.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: