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14 graus : fighting for the survival of its online marketplace

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Magalhães
dc.contributor.authorSimões, Maria Bação Pinto
dc.date.accessioned2023-02-14T11:14:41Z
dc.date.available2023-02-14T11:14:41Z
dc.date.issued2022-06-29
dc.date.submitted2022-05
dc.description.abstractThis Case Study addresses the early days of a small online marketplace that sells other brands' sustainable products, from personal hygiene items to clothing and home decoration. The Portuguese company was founded a year and a half earlier, and from the beginning it faced several difficulties in acquiring sales and customers. The company was created with the founders’ own investment and based on the success of its informative sustainability community on Instagram. Several operational changes were made, and additional sources of revenue were developed, although none of them generated a significant increase in the marketplace sales. The strategies followed by 14 Graus can be an interesting topic for discussion, including the sustainability market in Portugal, the challenges in launching a business, the influence of social networks, and the problems related to product diversification and differentiation in an online marketplace. This Master's Thesis includes a Literature Review, on relevant topics related to the Case Study, and a Teaching Note in order to assist instructors to prepare the Case discussion.pt_PT
dc.description.abstractO Caso de Estudo apresentado aborda os primeiros tempos de um mercado online de pequena dimensão que vendia produtos sustentáveis de outras marcas, desde artigos de higiene pessoal, a roupa e decoração para a casa. A empresa portuguesa foi fundada um ano e meio antes, e desde o início que enfrentou diversas dificuldades de aquisição de vendas e clientes. Foi criada com o investimento da própria equipa, e com base no sucesso da comunidade informativa de sustentabilidade que tinha no Instagram. Foram feitas diferentes mudanças operacionais, e desenvolvidas fontes adicionais de receita, ainda assim nenhuma delas gerou um aumento significativo das vendas do mercado. As estratégias seguidas pela 14 Graus podem ser um tema interessante de discussão, incluindo tópicos como o mercado de sustentabilidade em Portugal, os desafios inerentes ao lançamento de um negócio, a influência das redes sociais e os problemas relacionados com a diversificação e diferenciação dos produtos num mercado online. Esta Dissertação de Mestrado contempla uma Revisão de Literatura, sobre tópicos relevantes relacionados com o Caso de Estudo, e uma Nota de Ensino de forma a auxiliar o instrutor a preparar a discussão do Caso.pt_PT
dc.identifier.tid203133080pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40207
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectOnline marketplacept_PT
dc.subjectSalespt_PT
dc.subjectConsumerspt_PT
dc.subjectCompetitionpt_PT
dc.subjectDifferentiationpt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectMercado onlinept_PT
dc.subjectVendaspt_PT
dc.subjectConsumidorespt_PT
dc.subjectCompetiçãopt_PT
dc.subjectDiferenciaçãopt_PT
dc.title14 graus : fighting for the survival of its online marketplacept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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