Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Participação de atores e desenvolvimento socioterritorial : estudo de caso : a construção do currículo do ensino primário em Timor-Leste

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
FIlipe Couto_Tese.pdf1.44 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este trabalho corresponde a uma tese de doutoramento em ciências da educação, especialização em pedagogia social, sobre a participação dos atores nos processos de desenvolvimento socioterritorial, tendo por base um estudo de caso sobre a participação dos atores socioeducativos no processo de construção do currículo nacional do ensino primário em Timor-Leste. Assim, este trabalho procura compreender e interpretar como são mobilizados os atores, quais são as suas motivações e proveniências ao mesmo tempo que se procura identificar dinâmicas e modelos de participação, evidenciando os seus resultados e constrangimentos. Para efeitos de fundamentação do quadro teórico, foi feita uma revisão bibliográfica com recurso a autores de referência nos domínios da participação, do desenvolvimento, da pedagogia social e do desenvolvimento curricular. Do ponto de vista empírico seguiu-se uma metodologia de estudo de caso enquadrada pelo paradigma crítico e interpretativo, tendo por base o recurso à pesquisa documental e à inquirição de atores. Os dados recolhidos e analisados evidenciam que o processo de construção curricular se revela como um “lugar” antropológico de encontros, de acolhimento e de hospitalidade, cuja participação qualificada dos atores locais conduz a uma maior relevância e contextualização e, ao mesmo tempo, um “lugar” revestido de discussão, carecido de mediação e de consensos.
Traballu ida-ne’e korresponde ba teze douturamentu iha área siénsia edukasaun nian, espesializasaun iha pedagojia sosiál, kona-ba partisipasaun husi atór sira iha prosesu sira dezenvolvimentu sosioterritorial, bazeia ba estudu kazu kona-ba partisipasaun husi atór sósioedukativu sira iha prosesu kontrusaun kurríkulu nasionál ba ensinu primáriu iha Timor-Leste. Hanesan ne’e, traballu ida-ne’e buka hatene no interpreta oinsá sei mobiliza atór sira, saida mak sira-nia motivasaun no sira mai husi ne’ebé, iha tempu hanesan mós sei buka atu identifika dinámika no modelu ba partisipasaun, ho evidensia ba sira-nia rezultadu no konstrajimentu. Atu halo fundamentasaun ba kuadru teóriku, halo revizaun bibliográfika ho rekursu ba autór referénsia sira iha domíniu partisipasaun, dezenvolvimentu, pedagojia sosiál no dezenvolvimentu kurrikulár. Husi pontu vista empíriku, halo metodolojia estudu kazu ne’ebeé enkuadra liuhusi paradigma krítiku no interpretativu, bazeia ba peskiza dokumentál no entrevista atór sira. Dadu sira ne’ebé rekolle no analiza hatudu katak prosesu konstrusaun kurrikulár sai hanesan “fatin” antropolójiku ba enkontru sira, husi akollimentu no ospitalidade, ne’ebé partisipasaun kualifikada husi atór lokál sira lori ba relevánsia no kontestualizasaun no mós sai hanesan “fatin” ida ne’ebé nakonu ho diskusaun no ho karénsia husi mediasaun no konsensu.
This work fulfills the requirements of a doctoral dissertation in educational sciences, with a specialization in social pedagogy and the participation of actors in the processes of socio-territorial development. The case study investigate the participation of the socio-educational actors in the process of building the national curriculum primary education in East Timor. The study seeks to understand and interpret how particular actors are mobilized along with their motivations and origins, while seeking to identify dynamics and models of participation, highlighting their results and constraints. In order to substantiate the theoretical framework, a bibliographic review was made using reference authors in the fields of participation, development, social pedagogy and curriculum development. From the empirical point of view, a case study methodology was followed, framed by the critical and interpretative paradigm, based on the use of documentary research and the inquiry of actors. The data collected and analyzed show that the process of curriculum construction reveals itself as an anthropological “place” for meeting, welcoming and hospitality, where qualified participation of local actors leads to greater curriculum relevance and contextualization. However, considering some issues was a "place" requiring more discussion, meditation and consensus.

Description

Keywords

Participação Desenvolvimento humano Atores socioeducativos Desenvolvimento socioterritorial Currículo escolar Partisipasaun Dezenvolvimentu umanu Atór Sosioedukativu sira Dezenvolvimentu Sosioterritorial Kurríkulu Eskolár Participation Human development Socio-educational actors Socio-territorial development School curriculum

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue