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Why do people consume digital virtual fashion? An explorative study to understand motivations

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Abstract(s)

In the past decade, digital virtual goods (DVG) have become a significant aspect of online consumption (social media, games and virtual communities) and a vast amount of literature has assessed the values consumers perceive from such goods. However, research has neglected to assess one particular type of DVGs: fashion. Due to recent advancements in technology, the consumption of digital virtual fashion (DVF) has gained importance and more brands are selling their clothes as digital collections. The objective of this thesis was to deliver a better understanding of the underlying reasons why consumers purchase DVF. An explorative study in the form of semi-structured interviews was conducted with 5 participants. The analysis identified four major motivational themes: self-expression, experimentation, social factors and dematerialisation of life. First, DVF serves as a vehicle for identity expression which varies in the degree of similarity to the physical identity. Second, individuals see value in experimentation, which is perceived as easier and less risky. Third, consumption intentions are influenced by social drivers. DVF can enhance social status either through traditional status symbols or novelty. Furthermore, DVF can increase status by showing off expertise in digital technology trends. Lastly, the dematerialisation of life is not a motivation itself but contributes to intensifying the previously named motivations. The findings demonstrate that specific consumer motivations are unique to DVF, which brings important implications for fashion brands and marketers that want to enter or are already present in the DVF market.
Na última década, os bens virtuais digitais (DVG) tornaram-se um aspeto importante no consumo online (meios de comunicação social, jogos e comunidades virtuais). Contudo a academia tem negligenciado a avaliação de um segmento particular de DVG: a moda. Devido aos recentes avanços da tecnologia, o consumo de moda virtual digital (DVF) ganhou significado e mais marcas estão a vender as suas roupas como coleções digitais. O objetivo desta tese é proporcionar uma melhor compreensão das razões subjacentes à compra de DVF pelos consumidores. Foi realizado um estudo exploratório sob a forma de entrevistas semiestruturadas com 5 participantes. Foram identificados quatro grandes temas motivacionais: auto-expressão, experimentação, fatores sociais e desmaterialização da vida. Primeiro, o DVF serve como veículo de expressão da identidade, que varia no grau de semelhança com a identidade física. Em segundo lugar, os indivíduos vêem valor na experimentação, o que é percebido como mais fácil e menos arriscado. Em terceiro lugar, as intenções de consumo são influenciadas pelos condutores sociais. O DVF pode melhorar o estatuto social, quer através de símbolos tradicionais de estatuto, quer através da novidade. Além disso, o DVF pode aumentar o estatuto através da exibição de conhecimentos sobre as tendências da tecnologia digital. Por último, a desmaterialização da vida não é uma motivação em si, mas contribui para a intensificação das motivações anteriormente mencionadas. Os resultados demonstram que existem motivações específicas dos consumidores que são exclusivas do DVF.

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Digital fashion Dematerialisation Digital virtual consumption Digital virtual goods Fashion NFTs Identity expression Consumer motivations Moda digital Desmaterialização Consumo virtual digital Produtos virtuais digitais NFTs de moda Motivações do consumidor

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