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The “Buy Now Pay Later’’ phenomenon in the payments industry

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRajsingh, Peter V.
dc.contributor.authorYesil, Laser
dc.date.accessioned2023-12-19T09:42:17Z
dc.date.available2023-12-19T09:42:17Z
dc.date.issued2023-10-23
dc.date.submitted2023
dc.description.abstractThis dissertation concerns the role of Buy Now Pay Later (BNPL) and its impact on the payment industry, merchants, banks, and customers. Furthermore, an objective of this thesis was to provide Deutsche Bank AG with recommendations for their BNPL product and deliver them information that could help them with the product. To do this, the thesis was split into three parts. These were the Literature Review based on the current status of BNPL research, expert interviews and a consumer survey. Our results found that BNPL is becoming more important in the payment sector and for consumers. Research also showed that BNPL has many benefits both for consumers and merchants. Nevertheless, there are also problems. These include, for example, indebtedness and negative credit ratings for customers and write-offs of receivables for BNPL providers. Furthermore, fees for merchants are high. Based on these findings, this dissertation was able to make recommendations to Deutsche Bank AG for sustainable BNPL management. The bank should focus on its advantages and distinguish its role as a BNPL provider from those of the fintechs.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação incide sobre o papel do Buy Now Pay Later (BNPL) e o seu impacto no sector dos pagamentos, nos comerciantes, nos bancos e nos clientes. Além disso, o objetivo desta tese era dar ao Deutsche Bank AG uma recomendação para o seu produto BNPL e fornecer-lhe informações que o pudessem ajudar com o seu produto. Para o efeito, a tese foi dividida em três partes diferentes. Estas foram a revisão da literatura, baseada na situação atual da investigação sobre BNPL, algumas entrevistas a peritos e um inquérito aos consumidores. O resultado foi que o BNPL está a tornar-se mais importante no sector dos pagamentos e para os consumidores. A investigação demonstrou que a BNPL tem muitas vantagens, tanto para os consumidores como para os comerciantes. No entanto, também existem problemas. Estes problemas incluem, por exemplo, dívidas e notações de crédito negativas para os clientes e anulações de contas a receber para os fornecedores de BNPL. Além disso, as comissões cobradas aos comerciantes são elevadas. Com base nestas constatações, esta dissertação pôde fazer uma recomendação ao Deutsche Bank AG para uma gestão sustentável do BNPL. Mostra claramente que o banco deve concentrar-se nas suas vantagens e distinguir o seu papel de fornecedor de BNPL do das fintechs.pt_PT
dc.identifier.tid203378555pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/43392
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBuy now pay laterpt_PT
dc.subjectBankspt_PT
dc.subjectPaymentspt_PT
dc.subjectCompetitive advantagept_PT
dc.subjectManagement strategiespt_PT
dc.subjectSustainable revenuespt_PT
dc.subjectDeutsche Bank AGpt_PT
dc.subjectCredit riskpt_PT
dc.subjectBancospt_PT
dc.subjectPagamentospt_PT
dc.subjectVantagem competitivapt_PT
dc.subjectEstratégias de gestãopt_PT
dc.subjectReceitas sustentáveispt_PT
dc.subjectRisco de créditopt_PT
dc.titleThe “Buy Now Pay Later’’ phenomenon in the payments industrypt_PT
dc.title.alternativeO fenómeno "Buy Now Pay Later" no sector dos pagamentospt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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