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The “Buy Now Pay Later’’ phenomenon in the payments industry

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Abstract(s)

This dissertation concerns the role of Buy Now Pay Later (BNPL) and its impact on the payment industry, merchants, banks, and customers. Furthermore, an objective of this thesis was to provide Deutsche Bank AG with recommendations for their BNPL product and deliver them information that could help them with the product. To do this, the thesis was split into three parts. These were the Literature Review based on the current status of BNPL research, expert interviews and a consumer survey. Our results found that BNPL is becoming more important in the payment sector and for consumers. Research also showed that BNPL has many benefits both for consumers and merchants. Nevertheless, there are also problems. These include, for example, indebtedness and negative credit ratings for customers and write-offs of receivables for BNPL providers. Furthermore, fees for merchants are high. Based on these findings, this dissertation was able to make recommendations to Deutsche Bank AG for sustainable BNPL management. The bank should focus on its advantages and distinguish its role as a BNPL provider from those of the fintechs.
A presente dissertação incide sobre o papel do Buy Now Pay Later (BNPL) e o seu impacto no sector dos pagamentos, nos comerciantes, nos bancos e nos clientes. Além disso, o objetivo desta tese era dar ao Deutsche Bank AG uma recomendação para o seu produto BNPL e fornecer-lhe informações que o pudessem ajudar com o seu produto. Para o efeito, a tese foi dividida em três partes diferentes. Estas foram a revisão da literatura, baseada na situação atual da investigação sobre BNPL, algumas entrevistas a peritos e um inquérito aos consumidores. O resultado foi que o BNPL está a tornar-se mais importante no sector dos pagamentos e para os consumidores. A investigação demonstrou que a BNPL tem muitas vantagens, tanto para os consumidores como para os comerciantes. No entanto, também existem problemas. Estes problemas incluem, por exemplo, dívidas e notações de crédito negativas para os clientes e anulações de contas a receber para os fornecedores de BNPL. Além disso, as comissões cobradas aos comerciantes são elevadas. Com base nestas constatações, esta dissertação pôde fazer uma recomendação ao Deutsche Bank AG para uma gestão sustentável do BNPL. Mostra claramente que o banco deve concentrar-se nas suas vantagens e distinguir o seu papel de fornecedor de BNPL do das fintechs.

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Buy now pay later Banks Payments Competitive advantage Management strategies Sustainable revenues Deutsche Bank AG Credit risk Bancos Pagamentos Vantagem competitiva Estratégias de gestão Receitas sustentáveis Risco de crédito

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