Repository logo
 
Publication

Managing the tensions between digitalization and luxury attributes

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorNogueira, Ana Teresa Pereira Gotelib
dc.date.accessioned2022-07-05T10:35:38Z
dc.date.available2022-07-05T10:35:38Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractThe objective of this dissertation is to understand how luxury brands can manage the tension between the luxury concept and digitalization. To answer the research question, I have adopted a qualitative approach and conducted a multiple case study. Brand selection complies with the following criteria: luxury goods brand with an active digital space. The findings reveal that having well-defined brand values and investing in emotional and interpersonal experiences to engage with their clients is fundamental to managing exclusivity. In addition, luxury brands believe digitalization will not replace the exclusiveness and the multisensory experience that can only be delivered through traditional means. To overcome this challenge, focusing on communicating instead of using digital channels as a sales tool can lead to customer attraction and retention. An omnichannel approach stimulates brands to be the head of innovation and, simultaneously, maintain their essence integral. Managers and marketers benefit from this research since it contributes to the understanding of how to embrace digitalization while managing each key luxury attribute intact.pt_PT
dc.description.abstractO objetivo da presente dissertação é compreender como é que as marcas de luxos gerem as tensões existentes entre o conceito de luxo e a digitalização. De modo a responder à questão de investigação, foi implementado um método de pesquisa qualitativo e conduzido um caso de estudo múltiplo. Os resultados revelaram que a definição clara dos valores da marca e o investimento em experiências emocionais e interpessoais, de forma a interagir com os consumidores, é fundamental para gerir o conceito de exclusividade. Adicionalmente, as marcas de luxo defendem que a digitalização não irá substituir a exclusividade e as experiênciais multissensoriais que são transmitidas através dos meios tradicionais. A fim de ultrapassar este desafio, o uso de canais digitais como meio de comunicação ao invés de ferramenta de vendas pode conduzir à atração e retenção de consumidores. Uma estratégia omnichannel estimula as marcas de luxo a inovar e, simultaneamente, manterem íntegras as suas principais características. Os gestores e os marketers beneficiam da presente investigação, uma vez que esta contribui para a compreensão de como gerir o impacto da digitalização nas marcas de luxo.pt_PT
dc.identifier.tid202964787pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38078
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectTraditional luxurypt_PT
dc.subjectExclusivenesspt_PT
dc.subjectEmotional and interpersonal attributespt_PT
dc.subjectOffline and online marketingpt_PT
dc.subjectDigital luxurypt_PT
dc.subjectLuxo tradicionalpt_PT
dc.subjectExclusividadept_PT
dc.subjectCaracterísticas emocionais e interpessoaispt_PT
dc.subjectMarketing tradicional e virtualpt_PT
dc.subjectLuxo digitalpt_PT
dc.titleManaging the tensions between digitalization and luxury attributespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202964787.pdf
Size:
912.56 KB
Format:
Adobe Portable Document Format